A problémát az jelenti, hogy miközben az állami cégeknél 30 százalékos béremelés jön, az ökormányzati cégeknél erről szó sincs. Ez bérfeszültséghez vezet és elvándorláshoz az állami cégek felé - írja a portál.

A szakszervezet idén 15 százalékos emelést szeretne kiharcolni, de nem zárkóznak el attól, hogy akár a több évre meghatározott 30 százalékos célt is el tudják fogadni bizonyos feltételekkel".

"Villamosvezetőknél már százas nagyságrendű létszámhiányról van szó. A járművezetőknél még túlórával tudják kezelni a helyzetet, de közeledik a metrópótlás, és ha az elvándorlást nem állítjuk meg, illetve plusz munkaerőt nem fog tudni a BKV felvenni, akkor itt is előfordulhat, hogy százas nagyságrendű járművezetői létszámhiánnyal kell a metrópótlást megoldani. A BKV vezetése eddig nulla százalékos ajánlattal állt elő - mondta Nemes Gábor.