Egy év alatt tízezer új e-ügyfél a CIB-nél

A CIB Bank tízezer internetes banki ügyfelet gyűjtött egy év alatt. A Netsurvey felmérése szerint az internetbankolást használók közül a legtöbben alapvető szolgáltatásokat vesznek igénybe, mint például a számlaegyenleg lekérdezése. A jövőben a pénzügyeiket a világhálón intézők számának gyarapodása valószínűsíthető.
NAPI, 2002. május 27. hétfő, 18:11

A CIB Bank Rt. egy év alatt tízezer internetes ügyfelet gyűjtött - tudatta közleményben a társaság. A világhálón is szolgáltató bankok között dobogós helyen lévő CIB online-rendszere használható számlainformációk kérésére, forint- és devizaátutalásokra, betétlekötésre és -felmondásra, postai címre történő kifizetés indítására, közüzemidíj-beszedésre, CIB-befektetési jegyek és állampapír adásvételére, értékpapír-portfólió áttekintésre, de lehetőség van a bankkártyák napi vásárlási és készpénzfelvételi limitjének módosítására, a CIB-hitelkártya egyenlegének lekérdezésére, mobil-előfizetői kártya feltöltésére.

Az internetes bankolásról készített tanulmányt a Netsurvey Internetkutató Intézet, amely megállapítja, hogy az ilyen banki szolgáltatásokra a 39 éven aluli, nagyvárosi diplomások a legfogékonyabbak. A férfiak és a nők aránya kétharmad-egyharmad a férfiak javára. Az első negyedév adatai szerint 151 ezren kommunikálnak a világhálón keresztül bankjukkal, vagyis az internethez hozzáférők 9 százaléka használja banki ügyintézésre a netet. A legtöbben alapszolgáltatásokat vesznek igénybe, így az egyenleglekérdezést, illetve az átutalásokat, de a betétlekötés és a -felmondás is gyakori. A legtöbben otthonról és munkahelyükről intézik így banki ügyeiket. A bankok ügyfeleinek kétharmada naponta használja az internetet, de a többiek is hetente többször.
A hetente többször internetezők banksorrendjében az első az OTP Bank, a második a Postabank, de dobogós hely jutott a Budapest Banknak is, míg őket követi a Kereskedelmi és Hitelbank. Azonban a világhálót bankolásra is használók sorrendje: OTP Bank, CIB Bank, Citibank, Inter-Európa Bank. A felmérés során kiderült, sokan nem tudják, hogy bankjuk kínál-e online megoldásokat. Az internetes bankolástól tartózkodók közül a legtöbben azzal magyarázták ezt, hogy személyesen egyszerűbb ügyeket intézni illetve, hogy nem tartják biztonságosnak ezt a módszert, valamint hogy ritkán kell pénzügyeket intézniük. A jövőre tekintve a leggyakoribb netezők 28 százaléka tervezi az internetes bankolás használatát, míg negyedük elveti ezt, de sok bizonytalan is akad, így összességében e területen növekedés várható.

HOZZÁSZÓLÁSOK