Az MTI-hez szerdán eljuttatott felmérés szerint a teljes magyarországi sörfogyasztás tavaly megközelítette a négymillió hektolitert.

A szektor forgalma értékben változatlan, 133 milliárd forint volt tavaly, mennyiségben viszont 1 százalékkal csökkent az előző évhez képest. A mérséklődés oka a tavalyi hűvösebb nyár volt, így a július-augusztusi főszezonban mintegy 6 százalékkal kevesebb alkoholos- és alkoholmentes sör fogyott.

A kézműves és különleges sörök forgalma értékben 25 százalékkal, mennyiségben pedig 20 százalékkal nőtt az adatok alapján, és a teljes piacból már hat százalékos a részesedésük.

A Nielsen szerint a sörmixek piacán különösen az alkoholmentes szegmens népszerűsége szembeötlő: minden száz eladott ízesített sörből 48 alkoholmentes volt tavaly, ami 10 százalékkal haladja meg a 2015-ös adatot. A legdinamikusabban fejlődő szegmens az ízesített, alkoholmentes sörmixeké, és ez összességében hosszú távon a többi üdítőital-kategóriára jelent majd konkurenciát a közlemény szerint.

A magyar piacon még mindig különlegességnek számító cider forgalma értékben 15 százalékkal, mennyiségben 17 százalékkal emelkedett tavaly, 34 ezer hektoliterre - közölte a Nielsen.