BUX
38018

Egyre többen táplálkoznak a McDonald's-ban

80 százalékos piaci részesedéssel megtartotta első helyét a McDonald's étterem lánc a magyar gyorséttermi piacon. A cég - a 2004-ben regisztrálthoz képest - 11 százalékos emelkedéssel 525 millió forintos üzemi eredményt ért el. Tavaly már közel 67 millióan ettek a 89 hazai McDonald's étteremben. Ezzel a hálózat megőrizte vezető pozícióját a gyorséttermi piacon - áll a társaság közleményében.

NAPI Online, 2006. március 29. szerda, 13:43

A társaság a rendszerszintű nettó árbevételét 3,5 százalékkal növelte az előző évhez képest. Az összesen 28,4 milliárd forintos forgalom 54-46 százalékos arányban oszlik meg a vállalati és a franchise üzemeltetésű éttermek között. A tavaly 2 új taggal bővülő hálózat ma már 89 étteremből áll: ebből 47-et üzemeltet a vállalat, további 42-t pedig franchise partnerek irányítanak.

"Gyorsan reagáltunk a változó étkezési szokásokra és bővítettük kínálatunkat. Zöld salátáink, gyümölcsleveink, ásványvizeink, valamint kávézóink pozitív fogadtatásra találtak vendégeink körében" - indokolta a 2005-ös év kiemelkedő eredményeit Radek Janalik, ügyvezető igazgató. Hozzátette, hogy a mára 10 étteremben kialakított McCafé prémium minőségű kávéi és gazdag sütemény kínálata azok számára is kínál alternatívát, akik étkezésükhöz a kávéházi miliőt részesítik előnyben. A McCafé vendégek száma tavaly elérte az 500 000-et.

Az új éttermekkel és szolgáltatásokkal bővült hálózatban a vendégeket a tavalyinál nagyobb, közel 5000 fős éttermi dolgozói csapat szolgálta ki. A McDonald’s-ra, mint munkáltatóra jellemző, hogy a Hewitt felmérései alapján a nagyvállalat kategóriában évek óta a 10 legjobb munkahely között van. A 2005-ös felmérés eredményei alapján a McDonald’s az előkelő 6. helyre került.

Az üzleti eredmény növekedésével párhuzamosan erősödik a McDonald’s helyi támogatói szerepe. A magyar McDonald’s szponzoráción és jótékony célú tevékenységeken keresztül 2005-ben összesen 200 milliós nagyságrendben támogatott sportszervezeteket, egészségügyi intézményeket, illetve egészségprogramokat. Ezek közül kiemelkedik a 15 éve Góliát-McDonald’s FC néven ismert gyermekfutball-mozgalom, valamint a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány hazai tevékenysége. Ez utóbbi immár 2 apartmanházat működtet olyan családok megsegítésére, ahol a beteg gyermek gyógyítása hosszú kórházi kezelést igényel.

A környezetvédelem területén fontos előrelépést jelentett, hogy 2004-ben a McDonald’s az első között vezette be az ISO 14001-es környezetvédelmi irányítási rendszert, amelynek részeként 2005-ben országos szintre terjesztette ki az elhasznált növényi olaj konténeres begyűjtését. A begyűjtött olajat Ausztriába szállítják, ahol bio-dízelként újrahasznosítják: a 100 százalékos bio-üzemanyagot többek között a McDonald’s osztrák kamionjaiba tankolják.