Jelentősen, mintegy 15 százalékkal nőtt az első félévben a hazai webes és mobil hirdetési piac – derül ki az IAB Hungary-tagok bevallásaiból. Mindeközben az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index 17,2 és 13,7 százalékkal bővült.
Noha a várakozásoknak megfelelően idén a mobil bevételek nagyobb ütemben bővültek, mint a webes hirdetések, az is látszik, hogy ismét lendületet vett a webes piac és még mindig több mint 90 százalékát képviseli az összes költésnek - adta hírül az IAB Hungary. A maradékon a mobil és az email hirdetések osztoznak.
Az elemzés szerint amíg a pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektor átlag fölötti ütemben növelte költéseit, addig a távközlési ágazat visszafogta azokat. A szektorok között továbbra is a pénzintézet-biztosító, a kereskedelem, és a közlekedési eszközök számít a legnagyobb három szereplőnek, ők adják ugyanis az összes költés bő egyharmadát.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.
A kutatást a PwC e cégek önbevallásai alapján készítette: Adaptive Media, Axel Springer Magyarország, CEMP, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Grabowski Digital, Használtautó, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety, Inform Media Online, Madhouse, Magyar Jeti ,MTM-SBS, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató, ReachMedia, Ringier Online, R-Time, Sanoma Budapest, Schibsted, Thinkdigital.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről. Ráadásul, mivel az IAB Hungary tagok bevallásaikat idén kiegészítették a felületeiken elköltött különféle adnetwork, search, és listings hirdetésekkel, így a NORI index még teljesebb képet fest a piac állapotáról. Tekintettel azonban arra, hogy a Google és a Facebook nem vesz részt a negyedéves bevallásban a NORI nem tartalmazza a Facebook hirdetéseket és a Google hazai árbevételének legnagyobb részét kitevő Google search bevételeket.