Eladósorban a kormányzati főkommunikátor cége

Szerbiában terjeszkedne Kuna Tibor médiacége. A kormányzati kommunikációban meghatározó Trinity-csoport Floridában is dolgozik egy lakóparki projekten. A cégcsoport tavalyi árbevétele meghaladta a 17,6 milliárd forintot.
Szakonyi Péter, 2017. június 14. szerda, 06:40

Kifejezetten jól jött Kuna Tibornak az, hogy megjelent a Napi.hu A 100 leggazdagabb című kiadványában. Az idei listán 97. helyen szereplő "főkommunikátor" ugyanis vállalkozása eladásáról tárgyal amerikai, közelebbről floridai befektetőkkel - minderről a Trend FM műsorában beszélt.

A Trinity-cégcsoport tulajdonosa "nem várt segítségként" aposztrofálta a leggazdagabbak közti megjelenését, mondván, a 7,9 milliárdosra tartott vagyona a cégértékelésben is kiindulópontot jelenthet a vevőjelöltnek és az eladónak is.

Alapvetően akkor kell eladni egy céget, amikor viszik - fogalmazta meg az egyik örök üzleti igazságot, jelezve, hogy a cégeladás "professzionális stádiumban van". A vételárban vélhetően meghatározó részt képvisel a Trinity Communications Kft. és a Young and Partners Kft. (Y&P) tavalyi eredménye.

Felpörögtek

A Trinity 15,2 milliárd forint nettó árbevétel mellett közel 2 milliárdos adózott eredményt produkált tavaly, míg a Y&P 2,4 milliárdos árbevételéhez 407 millió forintos profit társult. (A Trinity árbevétele több mint háromszorosára bővült a 2015-ösnek, a Y&P bevétele pedig 1,3 milliárdról nőtt 2,4 milliárdra.)

A cégtulajdonos a Y&P-ből nem vett fel osztalékot, míg a Trinity eredményéből 440 milliós osztalékot utalt magának. (Kuna az egy évvel korábbi, azaz 2015-ös eredmények után ennek dupláját, 880 millió forint osztalékot vett ki a cégből.) A tavalyi eredményből maradt másfél milliárd forintot a tartalékalapba helyezték, hogy ebből tudják finanszírozni a cégcsoport terjeszkedését - mondta el kérdésünkre Kuna Tibor.

Megcélozták Szerbiát

A rádióinterjúban elhangzott, hogy jelenleg Szerbiában tárgyalnak a magyarországi kommunikációs piacon szerzett tapasztalatok bevezetéséről. Az általa közszolgálati kommunikációs modellnek nevezett termék sikerét Kuna nem barátjának, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszternek, hanem az állami megbízások piacára kifejlesztett terméknek tulajdonítja.

A külpiaci terjeszkedésük másik célpontja Florida, ahol egy speciális lakóparki kommunikációt "vetnek be". Az általa is formabontónak nevezett módszer lényege az, hogy megfordítja az ingatlanfejlesztések eddig megszokott menetét, és nem a hely kijelölésével, majd a lakások tervezésével, hanem a kommunikációval, a célcsoportok meghatározásával kezdi a jövendő beruházást. Magyarországi ingatlanos cégéről szólva kifejtette, hogy a Quadrum Investitio Zrt. létrehozásának célja a floridai tapasztalatok átvétele lehet.

Cégeinek sikerét jórészt az ott dolgozó 100 magasan képzett munkatársnak tulajdonítja, és éppen ezért nem tartaná tragikusnak, ha ő, mint a cég vezetője, kidőlne-kiesne a sorból.

Kép forrása: MTI Fotó/Soós Lajos

HOZZÁSZÓLÁSOK