Elkezdődött a tévécsatornák háborúja

A televíziók készülnek az őszi versenyre, új sorozatokat, filmeket, saját gyártású produkciókat vonultatnak fel. Az egyik a nők megszólításával igyekszik tovább erősíteni pozícióját, egy másik csatorna pedig a fiatalokat próbálja még inkább magához csábítani.
NAPI Online, 2007. szeptember 19. szerda, 07:49

 NAPI Gazdaság cikke.


Az RTL Klub az ősszel is őrizni fogja piacvezető pozícióját a kereskedelmi (18-49 éves) célcsoportban, sőt tovább növelheti előnyét a nézettségi versenyben. Erre utal, hogy szeptember első hetében több mint 10 százalékot vert rá legfőbb riválisára fő műsoridőben, annak ellenére is, hogy a késő délutáni sávban különösen erős Balázs-show és Mónika-show még nem indult el a nyári szünet után - mondta Rényi Ádám, az RTL Klub kommunikációs igazgatója. Az RTL Klub tudatos, következetes műsorpolitikát folytat, brandjét népszerű és jó minőségű műsorokkal, sorozatokkal, filmekkel erősíti tovább. A versenytársaknál szélesebb réteget szólítunk meg műsorainkkal, és a számok bizonyítják: korántsem eredménytelenül - hangsúlyozta Rényi.
Az idén két új produkciót is indít a csatorna. A Csillag születik egy XXI. századi látványos Ki mit tud lesz, amelyben az ország legtehetségesebb embereit szeretnék megtalálni. A Pókerarc című vetélkedőműsor - amelyben Vágó István Sebestyén Balázs mellett tér vissza a képernyőre - pedig a tudásalapú játékot ötvözi a blöff lehetőségével. A leghúzósabb termékük pedig évek óta a Barátok közt. A sorozat tovább húz az új évadban is, kétmillió fölötti nézettséggel tértek vissza Berényiék. Természetesen a toplistákra várja az RTL Klub a Fókusz, a Híradó, a Gálvölgyi-show, a Kész Átverés show és a Szeszélyes adásait, ahogy az amerikai sorozatokat és a szuperfilmeket is.


A TV2 továbbra is minőségi alternatívát szeretne nyújtani a nézőknek, és ennek fényében műsoraival elsősorban a 18-49 év közötti kereskedelmi célcsoportot, azon belül pedig a nőket szeretné hatékonyabban elérni. Nyilvánvaló, hogy a jelenlegi televíziós piacon, ahol a TV2, az RTL, a Duna TV, az MTV és a Viasat mellett már 50 magyar nyelvű csatorna fogható - amelyek mind kihasítják részüket a nézettségi versenyből -, a TV2-nek egy fontos célja lehet a jövőben: a minőségi szórakoztatás mellett tartani jelenlegi pozícióját, sőt akár el is hódítani nézőket a legfőbb riválisától. Biztató az a huzamosabb ideje megfigyelhető tendencia, hogy a TV2 fő műsoridőben, a 18.30 és 20.15 közötti műsorsávban, a naponta jelentkező Tények, az Aktív és a Jóban, rosszban ideje alatt átvette a vezetést a nézettségi versenyben, és ezt a pozícióját célkitűzései szerint meg is kívánja tartani - nyilatkozta Poich Lóránd, a TV2 programigazgatója. Ez év őszén a már hagyományosan jól teljesítő sorozataik - mint az NCIS, a Született feleségek, a Doktor House, valamint a megújult Activity - mellett a TV2 nagy dobása a Nagy fogyás című műsor lesz Poich reményei szerint. Ez a produkció, amely a TV2 brandjét a legjobban erősíti, hiszen az egyik legsikeresebb külföldi formátum, amely a klasszikus valóságshow minden elemét magában hordozza, az érzelmek széles skálája megjelenik benne, valamint olyan társadalmi és egészségügyi problémát helyez a középpontba, amely a magyar nézők számára nagyon is ismerős. A heteken belül induló műsor iránti érdeklődést mutatja, hogy a hozzá kapcsolódó, nagyszabású, országos promóció, a Nagy mérlegelés első hétvégéjén mintegy ezer fogyni vágyó néző regisztrált a TV2 programjára, amely az egészséges életmódot és az egészséges mértékű fogyást célozza, és amelynek mottója: Aki veszít, az nyer.
Régi-új vezető kerül 2007. október 1-jétől a TV2 kereskedelmi igazgatóságának élére Kovács Krisztián személyében, aki az utóbbi 10 hónapban az SBS Broadcasting, majd a ProSiebenSat1 csoportszintű senior sales menedzsere volt. A szakember ezt megelőzően hat évig a TV2 értékesítési csapatában dolgozott először client menedzserként, majd csoportvezetőként. Kovács Krisztián Várdy Zoltánt, a TV2 jelenlegi vezérigazgatóját váltja a kereskedelmi igazgatói pozícióban, és így a jövőben a 60 fős igazgatóság munkájáért és a csatorna teljes (szpot és non-szpot) bevételéért felel.


Az augusztusi rekord (havi, heti és az esetenkénti napi) közönségarány után, ami meghaladta a Viasat3 vezetőinek várakozásait is, most stabil alapokkal és megfelelő tartalékkal indulhat a televízió az őszi versenyen - fogalmazott lapunknak Kocsis Attila, a Viasat3 vezérigazgatója.
A televízió több fronton is erősíteni kíván, ebben lehet segítségükre több új vásárolt sorozatuk, közülük péntek esténként például kettő - a Dirt és a Dexter - is képernyőre kerül, ezek mellett hétköznaponként 20 órától jönnek a Jó barátok. Októbertől pedig egy új reality várja a Viasat3 nézőit. A filmek, sorozatok mellett továbbra is kiemelt szerepet kap a csatorna képernyőjén a sport, szeptembertől a kézilabda Bajnokok Ligájának mérkőzéseit követhetik nyomon a Viasat3 nézői, miután a televízió öt évre megvásárolta a közvetítés jogát. A kézilabda-mérkőzések közvetítése azért is tarthat számot érdeklődésre, mert mind a női, mind pedig a férfi mérkőzéssorozatban 2-2 magyar csapat is szerepel.
Az ősztől jó pozíciójuk megőrzését várja a vezérigazgató, s bár bizonyos időszakokban, idősávokban lehetnek elmozdulások a csatornák között, jelentős átrendeződésre nem számít. Az a trend viszont folytatódni fog, amely szerint a földi analóg sugárzási csatornák (vagyis az m1, a TV2 és az RTL Klub) veszítenek pozíciójukból, részarányuk a teljes televíziós piacon tovább csökken, az ezeket elhagyó nézők pedig az új csatornákat részesítik majd előnyben. Kocsis szerint ennek a folyamatnak továbbra is a fő haszonélvezője lesz a Viasat3. Emellett az is megfigyelhető, hogy az emberek televíziózásra fordított ideje bizonyos idősávokban csökken, ez pedig befolyásolja a televíziós reklámpiacot. Ennek is hatására mozgás figyelhető meg a hirdetési piacon, vannak ugyanis olyan csatornák, amelyek - időkorlátaik miatt - nem tudják kiszolgálni a megrendelői igényeket, és a vezérigazgató szerint ez a folyamat is nekik kedvez.


Az MTV műsorkínálatában a tájékoztatás, a művelődés és a szórakoztatás hármas pillérére épít, de eltérő hangsúlyokat alkalmaz, hiszen az m1 és az m2 immáron önálló műsorprofilt épített fel. Az MTV minőségi alternatívát nyújt a bulvárosodó tömegtelevíziók programjaival szemben - állítják a vezetők. (Folyamatosan bővül a kínálat, már 61 magyar nyelvű csatorna működik hazánkban.) Az MTV nézői így is kitartanak mellettük és megőrizték dobogós helyüket. Mindkét csatornának egyedi profilja, más televízióktól markánsan különböző tartalmi karaktere van: változatos, érdekes, szolgáltató és szórakoztató. Miközben az idősebb törzsközönségüket is megtartják, nyitnak a fiatalok felé. Arra a kérdésre, hogy mely műsoraiktól várnak leginkább sikert, a következőt válaszolták a köztévé illetékesei: fő műsoridőben, a fél nyolcas Híradó után hétfőn és csütörtökön érdekes szolgáltató műsorokat kínálnak. Hétfőn a TV ügyvédjét és a Kék fényt, csütörtökön a Szempont és az A la carte című magazinokat. Szerdánként a Labdarúgó Bajnokok Ligája mérkőzéseit közvetítik. - A tájékoztatásra továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk, ugyanakkor olyan szórakoztató műsorok, mint a Tűzvonalban című új tévésorozat vagy a Csináljuk a fesztivált nagyon népszerű - mondta Pusztay András, az m1 műsorigazgatója. Rengeteg nézőt vonz az MTV kéthetente keddenként jelentkező Társulat című tehetségkutató produkciója is. A felépítést, a hírek feldolgozási módját az elmúlt egy évben lépésről lépésre fejlesztették - tette hozzá Kert Attila hírigazgató. - A tartalom után időszerűvé vált a külső megújítása is. A Századvég Alapítvány kutatásából pedig az derül ki, hogy a három vizsgált csatorna (MTV, TV2, RTL Klub) hírműsorai közül a nemzeti főadó Híradója a leginkább elfogulatlan és a legkiegyensúlyozottabb.

HOZZÁSZÓLÁSOK