Elrontotta a gyógyszert a gyógyszerész - már a rendőrség vizsgálódik

Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés gyanúja miatt bejelentést tett a rendőrség felé az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI).
Dzindzisz Sztefan, 2017. november 29. szerda, 16:50

Az OGYÉI egy bejelentésből értesült arról, hogy egy miskolci gyógyszertárban, egy gyógyszerész által készített (magisztrális) gyógyszer az alkalmazása során nem várt, a készítmény minőségi hibájára utaló tüneteket okozott.

A jelzést követően a gyógyszertárak felügyeletét ellátó Tisztigyógyszerészi Főosztály munkatársai azonnal a helyszínre érkeztek és megkezdték a feltételezett minőségi hiba kivizsgálását. E során kiderült, hogy a gyógyszerész valószínűsíthetően felcserélt két gyógyszer hatóanyagot - írta közleményében az OGYÉI. (Sokkolták az orvosokat - benyújtották a számlát.)

A laborvizsgálatok és az adatok elemzése alapján azonnali intézkedést rendelt el az országos tiszti főgyógyszerész, többek között az elkészített, de még fel nem használt gyógyszereket visszagyűjtette az összes érintett betegtől és a gyógyszertárból.

A valószínűsíthető gyógyszerhatóanyag csere miatt a kúp olyan tüneteket okozott, mely miatt több gyerek kórházi ellátásra szorult. Az OGYÉI saját hatáskörében eljárva kivizsgálta az ügyet, értesítette a társhatóságokat és bejelentést tett az illetékes rendőri szerv felé. Az érintett gyógyszertár a hatóság munkatársaival mindvégig együttműködött, az érintett gyógyszerész a felelősségét elismerte.

HOZZÁSZÓLÁSOK