Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Jól startolt az Andrássy út legújabb üzlete. Az Il Bacio di Stile épületében múlt héten megnyitott Pink Heart ugyanis hamar sikeresnek bizonyult a vásárlók körében. Ez nem is csoda, hiszen a Gattyán György tulajdonában levő anyacéghez, az Il Baciohoz tartozó pop-up, vagyis ideiglenes üzlet 50-70 százalékos árengedménnyel kínál világmárkákat. Az üzleti siker és a hírverés nagyonis ráfér az Andrássy úti luxusboltokra, hiszen a tavalyi mérlegek fényében alig akad köztük nyereséges.

A legjelentősebb forgalmat - első látásra legalábbis - a Louis Vuitton érte el. A legendás francia táskagyártó üzletében ugyanis szinte mindig tucatnyi turista látható, a forgalom azonban évek óta stagnál. A tavalyi 1,2 milliárdos forgalom szinte forintra megegyezik a 2012-es és 2011-es bevétellel, és a nyereség sem gigantikus, az adózás előtti eredmény 135 millió forint volt 2013-ban. A Louis Vuittonnal megegyező bevételt ért el az út szemben levő oldalán működő Gucci. Az olasz luxusmárka viszont 44 milliós veszteséggel zárta a tavalyi évet. A  "szomszéd" német Max Mara márkaboltja - a Dorottya utcai üzlettel együtt - 562 milliós árbevételhez jutott, amihez 99 milliós nyereség társult. Magyar tulajdonban van a szintén olasz eredetű Zegna boltot üzemeltető E.Z. Fashion Kft. amely évek óta 180 millió forint körüli árbevételt és szerény nyereséget tud felmutatni.

 

A rekorder kétségtelenül az Il Bacio di Stile. A maga nemében páratlan luxusáruház a 2013-as évet 475 millió forintos árbevétellel és 2,15 milliárdos veszteséggel zárta. Igaz, csak ősszel nyitottak, így a mérleg nem teljes üzleti évet tükröz és a gigantikus veszteségben a beruházás kiadásai is benne vannak. Az építészeti különlegességnek - is -  számító Il Bacioban Magyari Tamás igazgató és résztulajdonos szerint napi 1000 látogató fordul meg, amivel elégedettek.

Nehéz ugyanakkor megítélni, felmérni a külföldi tulajdonban levő luxusboltok forgalmát és teljesítményét, hiszen ezek adatait nem találni a hazai céginformációs rendszerekben. Így nem tudni például, hogy milyen eredménnyel zárta a tavalyi évet a cseh tulajdonban levő luxustelefonbolt, a Vertu, az ugyanezen csoporthoz tartozó, fehérneműket áruló Perla, illetve a méregdrága órákat kínáló Breitling-üzlet, valamint a horvát kézben lévő, férfiruhákat forgalmazó Boggi-bolt.

A sugárúti luxusboltok egy másik része már az anyacéghez tartozik -  ilyen a Burberry, a Monclers a TAg Heuer is -, így ezek eredménye sem deríthető ki.

Jöttek, mentek

Nagy reményekkel jöttek korábban is az Andrássy útra a világmárkák, de ezek közül jó néhány már lehúzta a rolót. Így például a svájci luxusórákat kínáló Franck Müller, a cipős Salamander, az Adidas vagy olasz lábbeliket forgalmazó Baldinini. De bezárta üzletét a Dolce Gabbana, a Cavalli és az Armani is. Nagy nyitást tervezett a luxus brandnek nem mondható H&M, sőt a nyitást a tavaly év végét tervezték. Nem kizárt azonban, hogy a zászlóshajó üzlet másutt nyílik majd meg, mert a kiszemelt Andrássy út 40. számú házban hónapok óta már nem folyik építkezés.