Erősödő árverseny az elektronikai piacon

Idén minden nyolcadik háztartásban gondolkodnak új színes televíziókészülék vásárlásról – derül ki a GfK Piackutató Intézet elemzéséből. A megkérdezett ezer főből minden tizenegyedik tervezi hifitorony, minden tizenkettedik pedig videolejátszó beszerzését. A szórakoztatóelektronikai készülékek forgalma idén várhatóan meghaladja a tavalyi 90-100 milliárd forintot.
NAPI, 2002. május 27. hétfő, 15:50

A GfK idén először mérte fel azokat a háztartásokat, amelyekben egy-egy fajta elektronikai termékből több is található. Így a színes tévével rendelkező családok 14 százalékánál van legalább két készülék, míg a megkérdezettek csupán egy százaléka válaszolta azt, hogy az első ilyen típusú készülékét kívánja megvásárolni a jövőben.
Az első készülékre vonatkozó vásárlási szándék egyedül a hifiberendezések esetében érte el az öt százalékot. A háztartásokban lévő szórakoztatóelektronikai berendezések életkora viszonylag magas, a fekete-fehér tévék 21, a rádiók 12, míg a színes tévék 8 évesek - derült ki a GfK elemzéséből. A családok szórakoztatóelektronikai ellátottságában is a színes tévé vezet, 92 százalékkal, második helyen a rádiós magnó, harmadikon pedig a videomagnó található. A GfK szerint a vásárlások növekedésének fő oka a szélesedő árverseny és az árak csökkenése lesz.

HOZZÁSZÓLÁSOK