Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A KBC nem tervezi szélesíteni a már meglevő földrajzi jelenlétét, de fő piacain (Belgiumban, Csehországban, Magyarországon, Szlovákiában, Bulgáriában) szerves fejlődéssel vagy - vonzó (és az egyértelmű és szigorú pénzügyi kritériumoknak megfelelő) lehetőség felmerülése esetén - akvizíció útján törekszik piacvezető pozícióra 2020-ig. Ez banki területen az első 3, biztosításban az első 4 közé való bejutást jelenti - fogalmaz a KBC közleménye.

A megerősített tőkepozíció révén a KBC egyrészt felgyorsítaná az állami segélyből még hátralevő összegek (és a büntetőkamatok) törlesztését, a visszafizetési határidőt 2020-ról legkésőbb 2017 végére előre hozva. Erre a célra fordítja a most és 2017 között felszabaduló plusz tőke mintegy harmadát. A KBC a tőkéjének további mintegy harmadát üzleti befektetéseire különítette el (szerves fejlődésre illetve akvizíciókra), valamint felügyeleti és egyéb bizonytalanságok kezelésére. További egyharmadból finanszírozza a 2016-tól legalább 50 százalékos osztalékfizetési rátát (amelybe beleszámolja az állami segélyre fizetett kupont és a kinnlevő, kiegészítő alapvető tőke /Additional Tier-1/ instrumentumokat). Ha nem talál értéknövelő befektetési lehetőségeket, abban az esetben az osztalékfizetési ráta meghaladhatja az 50 százalékot - derül ki a közleményből.

A K&H as a ÈSOB Szlovákia fiókközpontú modelljét hibrid disztribúciós modellel váltják fel - igaz, ennek mikéntjét nem részletezték. A K&H minden fő szegmensben növelni tervezi a piaci részesedését, folyamatosan javítva hatékonyságát és eredményességét. A bank számára az ügyfélszerzést és az ügyfelek bankügyeiben való részesedés növelését célzó kampányok jelentik továbbra is a legfőbb prioritást a lakossági, kkv és vállalati szegmensekben. A biztosító növekedése elsősorban a banki csatornán keresztüli értékesítéstől várható - fogalmaz a közlemény.

A KBC Csoport magyarországi tevékenységét fontosnak tartja, és ahogy évek óta hangsúlyozza, Magyarországot továbbra is egyik fő piacának tekinti - fogalmaz a közleményben Hendrik Scheerlinck, a K&H Csoport vezérigazgatója. A csoport az ország második legnagyobb fiókhálózatának fenntartása mellett fejleszti innovatív digitális megoldásait, ezért a 2014 és 2017 közötti időszakban évenként 1,5 milliárd forintot, összesen 6 milliárd forintot invesztál a digitális szolgáltatásokba.