Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Felméréseik szerint 31-38 százalékos részesedéssel az építőjáték a legnépszerűbb játéktípus, egyaránt vezet a bölcsődés, az óvodás és a kisiskolás korosztály körében. A gyerekek 15-28 százaléka említette azt, hogy babás-állatos szerepjátékkal játszik legszívesebben, ezért az építőjátékok után a második helyre került a preferencia sorrendben ez a típusú szabadidős elfoglaltság, a cég ezért is fordít kiemelt figyelmet a japán Sylvanian Families márkára - mondta Borhi János, a Játéksziget kiskereskedelmi hálózatot üzemeltető Formatex Kft. ügyvezetője.

A játékpiac folyamatos átrendeződésen megy át, a webes értékesítés is egyre nagyobb teret hódít a magyar piacon. A hagyományos játékok forgalmát Magyarországon 30-40 milliárd forintra becsülik. A cég szerint év végéig várható némi növekedés a játékpiacon, amit alátámaszt az is, hogy a Formatex-nél a karácsonyi előrendelések összege a tavalyi évhez képest 7 százalékos növekedést mutat.

A kft. 1995-ben alakult családi vállalkozásként azzal a céllal, hogy a Magyarországon akkor még alig kapható maketteket, illetve elkészítésükhöz szükséges kellékeket és kiegészítőket importáljon a magyar piacra. A 110 dolgozót foglalkoztató társaság tavaly 3,6 milliárd forint árbevételt ért el. Az idén 12 százalékkal nőhet a cég kiskereskedelmi árbevétele az egy évvel korábbi 1,27 milliárd forinthoz képest.