Simon Attila vezérigazgató tájékoztatása szerint az export árbevétel tíz százalékkal nőtt az előző évihez képest, a belföldi értékesítés gyorsabban 13 százalékkal bővült. A csaknem ötmilliárdos árbevétel az elmúlt 11 év legjobb eredménye - tette hozzá.

A manufaktúra értékesítéseinek 75 százaléka export, 25 százaléka belföldi eladás. A legfőbb exportpiac az Egyesült Államok, Japán, Oroszország, Nagy-Britannia és az arab országok. Belföldön 11 márkaboltban lehet herendi porcelánt venni.

A cég különböző adónemekben évente másfél milliárd forintot fizet be. Simon Attila kiemelte: a herendi cég 2010-óta nem vesz igénybe külső finanszírozást, nincs szüksége hitelfelvételre, saját tőkéje 9 milliárd forint.

Az idei, ötmilliárd forint árbevétel mellett a társaság 2012. évi adózás előtti eredménye 798 millió forint, ez az összeg a 2011. évi adózás előtti eredményt is meghaladta. Ez alapot adott 10 százalékos osztalékfizetésre a részvényeseknek - jelentette ki.

A megyei TOP 200-as cégek listáján nyereségességét tekintve a Herendi a 12. legnyereségesebb vállalkozás a régióban és a 7. helyen áll a legtöbb munkavállalót foglalkoztató cégek rangsorában, közel 850 fő foglalkoztatásával.

Simon Attila tájékoztatása szerint 2012-ben 9 százalékkal nőtt a cég bérköltsége az előző évihez: az év második felében nemcsak a bért fejlesztették, hanem a cafeteria juttatásokat is.

Szólt arról is, hogy az idei első negyedévben 6 százalékos belföldi és 3 százalékos exportnövekedést értek el.

A cég közlése szerint a Herendi Porcelánmanufaktúra a magyarországi MRP mozgalom (Munkavállalói Résztulajdonosi Program) egyetlen megmaradt "zászlóshajója". A társaságban a munkavállalók egyben tulajdonosok is, az MRP Szervezet és a munkavállalók a cég többségi közel 75 százalékos tulajdonosai.

2010-ben a Herendi Porcelánmanufaktúra visszakerült az el nem adható nemzeti vagyon körébe, a herendi részvények kisebbségi 25 százaléka tartós állami tulajdonba került.