Ez a piac is túljutott végre a válságon

A magyarországi haszonjármű-piac az elmúlt 3-4 év növekedésével visszaállt a válság előtt szintre, az új autók piacán továbbra is a flottaértékesítés a meghatározó - véli Kovács András, a Porsche Hungaria Volkswagen haszonjármű üzletágának vezetője.
MTI, 2016. november 27. vasárnap, 07:33

Az idén várhatóan mintegy 20 ezer új kishaszonjárművet és 5500 darab nagyhaszonjárművet értékesítenek a magyarországi márkakereskedések a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint, amelyet az idei első háromnegyed év eladásai ismeretében adott ki.

Az idei első 10 hónapban 17 027 új kishaszonjármű kelt el Magyarországon, 27,5 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában, az október havi értékesítés azonban 1,8 százalékkal visszaesett ebben a szegmensben. A nagyhaszonjármű-piac nem pezsgett az idén, októberig 4153 járművet adtak el, 5,8 százalékkal kevesebbet, mint a bázisidőszakban. Októberben itt is kiugró zsugorodás, 14 százalékos elmaradás volt tapasztalható tavaly októberhez képest.

A bővülő piacon a korábbi évek után a vevők visszatértek a finanszírozási konstrukciókhoz, azonban a hitelt szinte teljesen a lízing váltotta fel. Ennek oka a márkaigazgató szerint az, hogy javult a vállalkozások helyzete, valamint vonzó az alacsony kamatszint. A piac bővülését támogatta a növekedési hitelprogram is, amelynek kifutását ugyanakkor már észlelik a kereskedők, Kovács András ennek tulajdonítja, hogy az értékesítés növekedése megtorpant az év vége felé.

HOZZÁSZÓLÁSOK