Ezen bukik el sok magyar cég

Több oka is van annak, hogy a magyar energetikai vállalkozások közül egyelőre kevés van jelen a nemzetközi piacokon – mondta Dervalics Ákos, az InnoEnergy HUB Hungary menedzsere az NRGreportnak adott interjújában.
Dzindzisz Sztefan, 2017. november 20. hétfő, 10:09

Az NRGreport arra volt kíváncsi, hogy miért van az, hogy alig van magyar energetikai siker külföldön. Dervalics szerint több sikeres kezdeményezés itthonról egyszerűen nem látszik, mert azon vállalkozások, melyek egy multinacionális cég leányvállalatán keresztül lépnek piacra a már meglévő nemzetközi értékesítési csatornákat használják. "Így erősebb függés alakul ki, és a startupok termékei is gyakran ezen nagyvállalatok márkanevei alatt kerülnek piacra" - mondta a szakember.

A másik ok, hogy szinte bármilyen beruházás ebben az iparágban tőkeigényes, és a fejlesztés hosszabb idő alatt térül meg - kevesen vállalják ennek a finanszírozását. Akkor, amikor a hazai kockázati tőkealapok jellemzően öt éves vagy annál rövidebb futamidővel számolnak, kevesen vállalják, hogy a gyakran ennél hosszabb megtérülési idővel bíró energetikai fejlesztésekbe fektessenek. Harmadik ok, hogy a hazai vállalkozások zöme csupán itthon vagy szűkebb régiónkban tevékenykedik. Esetükben a piaci validáció lehetősége kevés kivételtől eltekintve korlátozott - vélte Dervalics. (Nagy változások előtt a magyar energiapiac.)

Nem elég, ha egy jó mérnök jó technológiával és termékkel áll elő. Piacra kell juttatni a terméket, amit a vevői igények szerint kell fejleszteni. Itt még bőven van mit fejlődni - mondta az InnoEnergy HUB Hungary menedzsere.

A Napi.hu együttműködik az NRGReport.com portállal.

HOZZÁSZÓLÁSOK