A felmérés szerint Magyarországon a 18-50 év közöttiek 28,1 százaléka tervezi, hogy a fekete pénteken vásárol majd, 40 százalékuk az online csatornát részesíti előnyben. A fiatal 25-34 éves korosztály, az átlagnál tájékozottabb az eseményről, 61 százalékuk hallott róla.

A válaszadók 36 százaléka ruházatot vásárolna, ők épp kétszer annyian vannak, mint akik elektronikai cikkeket és autókiegészítőket vennének. A "bevásárlólistákon" szerepelnek továbbá konyhai kisgépek (porszívó, mixer, konyhai robotgép), ezeket a válaszadók 15 százaléka keresi, tévékészülékeket pedig 13 százalék vásárolna. A számítógép alkatrészeket és szépségápolási termékeket 8, illetve 7 százalék választotta. A vásárlók negyede 30 és 60 ezer forint között tervez költeni a Black Friday eseményen.

A múlt héten már rekord érkezett

Az ország legnagyobb online kereskedője, az Extreme Digital november 20-ára időzített akciós napjára 1,3 millió ember volt kíváncsi, akik mintegy 80 ezer terméket vásároltak meg - jelezte a cég. Az Extreme Digital pénteken 498 millió forint kedvezményt adott akciós termékeire, a legjobban fogyó fekete pénteki termék pedig egy fémházas pendrive volt, de jól fogytak a bútorok és lakásfelszerelési termékek is. 2001-es megalapítása óta még sosem kereste fel egyidejűleg annyi érdeklődő az Extreme Digital üzleteit, mint az idei Black Friday napján.

Az idén jelentősen megnövelt szerverkapacitással, és felhőalapú szolgáltatásokkal is megerősített honlap a fekete pénteken végig állta az érdeklődők rohamát. Ugyanakkor biztonsági okokból ezer főre kellett korlátozni az egyidejűleg vásárló felhasználók számát. Erre azért volt szükség, mert a reggeli órákban voltak olyan percek, hogy egyszerre 28 ezren próbáltak megrendelést feladni.

A vásárlók 40 százaléka újonnan regisztrált az Extreme Digital oldalára, az okostelefonok és táblagépek térhódítását pedig jól jelzi, hogy az érdeklődők 30 százaléka ilyen eszközről kereste fel a webáruházat - írja az online kereskedő közleménye.