Ezzel tudott robbantani a Praktiker

Bár húsz üzletegységgel rendelkezik Magyarországon a Praktiker, a „huszonegyedik”, azaz az online áruház fejlődése a legdinamikusabb. A webshop 2009 tavaszán kezdte meg működését, 2016 májusában teljesen megújult és immár a vállalat bevételeinek több mint 5 százalékát garantálja - adta hírül a társaság.
K. Kiss Gergely, 2017. október 30. hétfő, 10:45

A barkácsáruház a webshopjának részaránya 2015-ben a teljes forgalomhoz képest 1,6 százalékos volt, tavaly ez a szám már 4,1 százalékra emelkedett, idén pedig már több mint 5 százalékot tesz ki, miközben a forgalom is dinamikusan nő. 2017 első három negyedéve alapján az online áruház fejlődése töretlen: míg 2015-ben 50 ezer, 2016-ban 80 ezer, addig az idei évben már 120 ezer megrendelést rögzítettek a webshopban, és az utolsó negyedév még hátravan.

A Praktiker tapasztalatai szerint az offline áruházi vásárlás többszörösét költik a vevők online, az átlagos vásárlói kosár értéke meghaladja a bruttó 30 ezer forintot - olvasható közleményükben.

A Praktiker webshopjában jelenleg több mint 30 ezer termék érhető el. A legnépszerűbbek a csempék, a szaniterek, a bútorok, a kerti bútorok, az ajtók, illetve olyan szezonális árucikkek, mint a medencék és kandallók. Ezekből összesen mintegy 30 ezer raklap, körülbelül 40 ezer köbméter mennyiség fogy évente házhoz szállítással. A fogyasztóknak - mérettől függően - lehetősége van futárszolgálattal, Foxpost csomagpontokon, hamarosan pedig postákon és postai csomagautomatákon is átvenni megrendeléseiket. A regisztrált vásárlások mintegy fele személyes átvétellel történik a Praktiker 20 áruházában országszerte, 4 munkaórán belül összekészítik a munkatársak a megrendeléseket.

Az online forgalombővülés 2016-ban az előző évhez képest több mint 30 százalék volt, az idei évben pedig még nagyobb arányban nő. Ez az eredmény jóval az iparági átlag felett van. A Praktiker Magyarország több mint 1400 embernek ad munkát.

HOZZÁSZÓLÁSOK