A számítástechnikai eszközök után újabb vagyontárgyakat és ingatlanokat hirdetett meg eladásra a Malév Magyar Légiközlekedési Zrt. felszámolását végző Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft. Így vevőre vár a légitársaság balatonlellei, háromcsillagos üdülője, az irányár az eszközökkel együtt összesen 620 millió forint. (A két üdülőingatlanra külön-külön lehet pályázni.) Potom pénzért, azaz névértéken vihető (500 ezer forintért) a Malév Air Tours (MAT) Idegenforgalmi és Szolgáltató Kft. 100 százalékos üzletrésze. Az utazásszervezéssel, repülőjegyek értékesítésével és belföldi programszervezéssel foglalkozó cég az elmúlt években rentábilisan működött, 2010-ben és 2011-ben nettó 2,4 milliárd forint körüli árbevétel mellett 0,4 millió, illetve 4,6 millió forint adózott eredményt ért el - derül ki az Opten cégtárának adataiból. Kötelezettségállománya 380 millió forintról tavaly év végére 254 millió forintra csökkent. Az egykor szebb napokat látott MAT több irodát is működtetett Budapesten és vidéken, köztük Debrecenben, Szegeden, Győrben és Pécsett, jelenleg a honlapja szerint a központi, IX. kerületi Lurdy Házban lévő és a szegedi irodája fogadja az utazókat. Az online foglalási és fizetési rendszere azonban most nem működik, a honlapja szerint csak "átmeneti ideig".

Az  üdülőre és a MAT üzletrészére szeptember 19-ig lehet ajánlatot tenni a felszámolónál. Egy másik pályázat keretében (ennek határideje október 10-én jár le) vevőt keresnek a Malév egykori bérelt, vecsési raktárának (az Airport Business Parkban) eszközeire, a Lurdy Házban bérelt irodahelyiségeinek berendezéseire, valamint három autójára. A két pályázat keretében - az ingatlanokkal együtt - összesen nettó 809 millió forint irányáron próbálnak túladni a megmaradt vagyonon.

A Malév két, jól működő leányvállalatát már június közepén "eladta" nem nyilvános értékesítési eljáráson a felszámoló, így a Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. és a repülők karbantartásával foglalkozó Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. 50-50 százalékban a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-hez és a szintén állami tulajdonban lévő, a kiskörei és a tiszalöki vízerőműveket működtető Tiszavíz Vízerőmű Kft.-hez került. Az MNV a vagyonátruházást a nehéz helyzetbe került leányvállalatok működésének stabilizálásával indokolta. (Az MNV eddig a köztartozást felhalmozott cégei miatt nem szerezhetett 100 százalékos tulajdont a Malév-leányokban, ám az erre vonatkozó törvénymódosítást a napokban már benyújtotta Lázár János Fidesz-képviselő a parlamentnek.)

A meghirdetett Malév-vagyonelemek (nettó irányár, M Ft)
Az Airport Business Parkban bérelt raktár eszközei77
A Lurdy irodaházban bérelt irodahelyiségek eszközei105
VW Polo Classic 1,6 gépkocsi (évjárat:1999)0,6
VW Passat 2,0 gépkocsi (dízel, 2007)3,5
VW Polo Classic 1,6 gépkocsi (1999)0,4
Bérbe adott számítástechnikai eszközök1,9
Üdülő (Balatonlelle, Napsugár u. 5.)240
- az ingatlan eszközei17
Üdülő (Balatonlelle, Napsugár u. 10.)350
- az ingatlan eszközei13
Malév Air Tours Kft. 500 ezer Ft névértékű üzletrésze0,5
Forrás: Cégközlöny

A Malév 2011-es mérlegét nem tették közzé a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium e-beszámoló portálján, a felszámolóbiztos Varga Jenő a cég tartozásairól csak a Figyelő című lapnak nyilatkozott augusztusban. A cikkből kiderül, hogy határidőig közel 1900 hitelező nyújtott be követelést az egykori nemzeti légitársasággal szemben, mintegy 180 milliárd forint értékben. Ezzel szemben a cég vagyonának értéke 2,9 milliárd forintra tehető. A követelések 90 százalékát a 15 legnagyobb hitelező nyújtotta be, köztük bankok és a légi járműveket lízingbe adó amerikai társaság. A magyarországi hitelek mögött állami garancia állt, így a legnagyobb kárt a magyar állam, valamint az orosz állam tulajdonában lévő Vnyesekonombank írja le.

A fennmaradó tíz százalékban a beszállítók és az utasok jelentettek be követelést, ám sem ők, sem a dolgozók nem jutnak majd hozzá követelésük ellenértékéhez, csak nagyon kis részben térülhet meg káruk. Az utasok kártalanítására a kormány korábban kétmilliárd forintot különített el, s a dolgozóknak (akiknek a végkielégítéssel együtt több mint 7 milliárd forint járna) csak az állami Bérgarancia Alapból tudnak fizetni.