BUX
38228

Felmondott az Origo Hírek és Videó rovata

Az Origo Hírek rovata, tíz újságíró csütörtök este nem sokkal fél hat után a Facebookon bejelentette felmondását. Azt írják, nem tudják folytatni a munkát a főszerkesztő, Sáling Gergő eltávolítása után.

Index.hu, 2014. június 5. csütörtök, 20:09

Az Origó videó Facebook oldalán szintén megjelent egy üzenet, nagyon valószínű, hogy ez a rovat is felállt - írja az Index. Az újságírók pár órával azután döntöttek így, hogy a Magyar Telekom újabb közleményt adott ki, melyben arról írnak, hogy "a médiában vitatott személyi döntés az Origo Zrt. menedzsmentjének döntése. A Magyar Telekom nem gyakorolt nyomást és nem kérte az Origo Zrt. vezetőségét a portál főszerkesztőjének leváltására". Cáfolták azokat a sajtóértesüléseket is, melyek szerint a főszerkesztő leváltásának a Telekom és a kormány közötti együttműködéshez lenne köze. A cég szerint "a mindenkori kormány és a Magyar Telekom vezetői közötti párbeszéd természetes, ám ezek célja sohasem a nyilvánosság, a sajtószabadság korlátozása".

Az Origo főszerkesztője kedden távozott közös megegyezéssel, de nem önként. Az ügyről azonban azóta sem mondott többet. A háttérben azonban több forrás szerint is a Lázár János utazásairól szóló origós cikksorozat áll. Lázár tagadta, hogy nyomást gyakorolt volna az Origóra, szerinte Sálingnak kellene nyilatkoznia. A cikksorozat szerzője, Pethő András szerdán mondott fel a lapnál. Este pedig más felelős szerkesztők is otthagyták lapot.