BUX
39279

Felpörgött a patinás magyar cég - szép a jövő?

A 2016 december eleji tulajdonosváltást követően rögtön növekvő pályára állt és fokozta termelését a Pápai Hús - adta hírül a cég.

Domokos László, 2017. február 6. hétfő, 11:02

A Pápai Hús Kft. a tavalyi utolsó hónapban csaknem egymilliárd forintos árbevételt ért el, miközben több mint 1100 tonna terméket értékesített. Mind a két érték 25 százalékkal múlja felül az előző évit. Az üzem decemberben mintegy 11 ezer sertést dolgozott fel az egy évvel korábbi 6600-zal szemben. A vállalat az év utolsó hónapjában megkezdte termékei exportját az új piacokra is: a Pápai Hús termékei közül összesen 115 tonna került a külföldi piacokra, amelynek háromnegyedét nyers darabáruként értékesítették.

A vállalat elindult az új tulajdonos által megjelölt növekedési pályán. A következő hónapokban elsősorban a meglévő kapacitások minél teljesebb kihasználására koncentrálunk, elindítjuk a szükséges műszaki fejlesztéseket - mondta Kovács László, az új Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója. A feldolgozási tevékenység felfutása szükségessé teszi további szakemberek felvételét a közeljövőben.

Tavaly december 1-jén a Tano Commerce Kft. - a Frank Liu hongkongi magánbefektető tulajdonában álló Famous Yield Enterprises leányvállalata - a nettó 1,134 milliárd forintos vételár kifizetése után vette át a hányattatott sorsú húsipari vállalatcsoport eszközeit a felszámolótól.

A vevő a Pápai Hús márkanevet is megvásárolta, amelynek használatához Pápa város önkormányzata is jóváhagyását adta, így a Tano Commerce Kft. decemberben felvette a Pápai Hús Kft. nevet.