Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Fornetti elérte növekedésének a határát, ezért döntött a tulajdonos az eladás mellett - hangsúlyozta Szabó József. A tranzakcióval a világon a harmadik, Európában piacvezető pékárugyártó svájci cég közép-kelet-európai jelenlétét kívánja erősíteni a Fornetti alapjain - indokolta a cég felvásárlását Sebastian Gooding. Az új ügyvezető azt is megjegyezte: az Aryzta az elmúlt 6 hónapban már bekapcsolódott a vállalat működtetésébe. Mint mondta, az elkövetkezendő  hat hónap során mintegy 1 millió eurót terveznek beruházni a vállalatba miközben a dolgozók létszámát is jelentősen növelni akarják. Az új tulajdonos célja régiós piacvezető, és európai szinten is elismert márkává bővíteni a Fornettit - tette hozzá.

A felek üzleti titokra hivatkozva a tranzakció részleteit nem hozták nyilvánosságra. A Fornetti Kft. Magyarországon 800 alkalmazottat foglalkoztat, külföldi leányvállalatainál még 500 dolgozójuk van, a cég árbevétele 2014-ben megközelítette a 20 milliárd forintot.

Az ügylet okairól és döntéséről a Fornettit alapító és elmúlt 18 évben építő Palásti József azt mondta: a jelenlegi struktúrában a Fornetti elérte növekedése határait. Ahhoz, hogy a következő szintet megléphessék, és a nemzetközi mezőnyben is jelentős szerepet tölthessen be a Fornetti, elengedhetetlen a jelentős tapasztalatokkal és stabil financiális háttérrel rendelkező szakmai partner bevonása. Palásti a jövőben külső stratégiai tanácsadóként és márkanagykövetként támogatja az új tulajdonost a Fornetti továbbfejlesztésében.