Finoman frissült a Skoda nagyautója

Nem sikerült rosszul a Skoda Superb ráncfelvarrása, az autó ugyan alapjaiban nem változott meg, de ez nem is volt cél, hiszen 18 hónap múlva érkezik az új generáció.
NAPI, 2013. június 9. vasárnap, 22:34

A mostani facelift után a Superb az új Octavia stílusában megrajzolt fényszórókat, hűtőmaszkot és lökhárítót kapott, valamint hátul is új lámpák és prizmás lökhárítók jelentek meg rajta. Az utasterének legnagyobb újdonsága a kormánykerék, ami három- és négyküllős változatban is kérhető, új a mintegy kilencféle kárpit, valamint az L&K csúcsmodell barna és elefántcsontszínű fényezése is.

Az esetleges látszattal ellentétben érdemi változást is tapasztalhatunk a csehek eddig is népszerű nagyautójánál. A kényelmi és biztonsági extrák között immár olyan tételekkel is találkozhatunk, mint a a kulcs nélküli nyitás-indítás, az adaptív fényszóró, a fáradtságfigyelő, valamint az a parkolási segéd, amely már nemcsak párhuzamosan, hanem derékszögben is beparkolja az autót.

A legérdekesebb extra továbbra is az ajtóból előhúzható esernyő, a kétféleképpen − hátsó szélvédővel vagy anélkül − nyitható csomagtérfedél, valamint egy új funkció: gombnyomásra a hátsó ülésről is előre lehet tolni a jobb első utas ülését, hogy még nagyobb legyen az amúgy is óriási hátsó lábtér. A csomagtartó továbbra is 595 literes, ami 1700 literesre bővíthető, a kombi esetében 633 és 1865 liter ez a két érték.

A motorkínálat szinte változatlan: az alapmodellt az 1,4-es TSI 125 lóerős változata hajtja, start-stop rendszer és fékenergia-visszatermelés már ehhez is jár. Az 1,6-os TDI 105 lóerős változatával szerelt Greenline modell a választék legtakarékosabbja, az átlagfogyasztása 4,2 l/100 km. Az viszont újdonság, hogy a 2,0-es TDI 140 lóerős, 4x4 hajtású kivitele kézi váltóval is elérhető, míg a 170 lóerős változathoz hatsebességes DSG váltót kínálnak.

HOZZÁSZÓLÁSOK