Mindkét nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. írta ki és mindkét esetben a legolcsóbb ajánlat nyert a Közbeszerzési Értesítőben megjelent tájékoztató szerint.

A leállított M4-es beruházás műszaki készültségét felül kell vizsgálni, ez 30 százalékosra tehető. Az építés év végi újraindítása azért fontos, hogy elkerülhető legyen a jelentős értékvesztés - írja a tájékoztató. A 28,9 kilométeres szakaszon egy új Tisza-híd is épül. Ennek a már elkészült elemeit fel kell használni. A híd "tolásos technológiával" lett tervezve, ezt a technológiát szabadalom védi. A tájékoztató szerint a gyorsforgalmi út egy szakasza új nyomvonalra kerül.

Mint legolcsóbb ajánlattevő, az Utiber nyerte el a munkát, a becsült 24,5 millió forintos árral. Ajánlatot tett még az Eurout Mérnöki Tanácsadó Szervező és Kereskedelmi Kft. is.

Ami pedig a 76-os számú főutat illeti, az a Hévíz-elkerülő úttól indulna, ezért az utóbbit is - szakaszosan - négysávúvá kell alakítani. Előre láthatóan 12-14 kilométeren a meglévő nyomvonalon végezhető el a bővítés, további 20-22 kilométer hosszban pedig új nyomvonalon kell megépíteni a 2x2 forgalmi sávot. Legnehezebb a Zalacsányt délről elkerülő szakasz, mivel ott útjában áll egy tó. A domborzati adottságok miatt viszonylag nagy bevágás szükséges, de felmerül, hogy egy rövid szakaszon alagútban vezetnék az új pályát, vagy pedig völgyhidat építenének.

A nyertes Pannonway Építő Kft. a becsült 20,2 millió forint helyett 22 millió forinttal nyert. Ajánlatot két cég tett még, ezek az Utiber Közúti Beruházó Kft. és a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.