A tavalyi mintegy 161 ezer darab után az idén 200 ezer autó gyártását tervezi Esztergomban a Magyar Suzuki Zrt. - mondta a HITA mai járműipari csúcstalálkozóján Urbán László, a cég vezérigazgató-helyettese. Ez azért jelent pozitív meglepetést, mert tavaly még úgy volt, hogy 2014-ben 170-175 ezer darabra tervezik növelni a termelést.

Mindezzel együtt úgy tűnik, hogy a korábban becsültnél is tempósabban pöröghet fel a teljes hazai autógyártás, az Auditól várt 125 ezer és a kecskeméti Mercedes-gyárban várhatóan elkészülő több mint 100 ezer járművel együtt közel 430 ezres lehet az összesített darabszám. Ez a 2012-es dupláját jelenti, 2013-hoz képest pedig bő százezres növekedést takar. (Kecskeméten több mint 100 ezer járművet fognak gyártani az idén - további részleteket Dieter Zetsche, Daimler-főnök holnapi éves beszámolója előtt nem akart elárulni a 2014-es tervekről Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.)

iV-4

Mindez a 25-30 ezer főt foglalkoztató 78 hazai Suzuki-beszállító számára is jó hír - ez a kör közel akkora értéket állít elő, mint a 275 külföldi beszállító. A termelés növekedését segíti, hogy az S-Crosst - amelynek prototípus- és gyártástechnológia-fejlesztése is Esztergomban zajlott - egyelőre csak Magyarországon gyártják, azaz innen szolgálják ki az összes piacot. Ugyan még Európa számít a Magyar Suzuki fő terepének, ám az európai újautópiac tavalyi zsugorodása, amellyel az összeladások a 17 évvel ezelőtti szintre süllyedtek, rákényszerülnek az Európán kívüli terjeszkedésre, így Mexikóba, Új-Zélandra, Ausztráliába és a Dél-Afrikai Köztársaságba is eljutnak az esztergomi modellek. Mindezzel együtt a Suzuki a teljes magyar kivitel 1,5-2,5 százalékát adja. Urbán a tervek kapcsán elmondta: zajlik a következő modell, az egyelőre iV-4 néven futó sportos, fiatalos hobbiterepjáró prototípus- és gyártástechnológia-fejlesztése.