Az óránként 574 kilométeres rekordsebességre képes TGV vonatok gyártója, a francia Alstom most a magyarországi vidéki nagyvárosokat igyekszik bevenni, pontosabban azokat (Debrecen Miskolc Szeged), amelyek az uniós forrásokból villamoshálózatukat akarják fejleszteni. A társaság ezért a budapesti MTA előtt kiállította a Citadis villamos 1:1 arányú modelljét. Roland Kientz, az Alstom Transport alelnöke kérdésünkre nem is titkolta, hogy megjelennének ezen városok villamosbeszerzési pályázatain. Úgy tudjuk, emellett a budapesti lehetőségek iránt is érdeklődnek.

Az alelnök arról is beszámolt, hogy a fővárosnak szánt metrószerelvények gyártása pedig az egyeztetett szerződés ütemét követi, megrendelőik pedig folyamatosan felügyelik a gyártás folyamatát.

A mai tájékoztatón az is elhangzott, hogy az Alstom - amely annak idején emeletes szerelvényeket ajánlva indult a MÁV elővárosi vasúti pályázatán, ahol végül a Stadler lett a befutó - ma beadta ajánlatát a vasúttársaság most kiírt, 25+25 villamos mozdony beszerzési tenderére.