Gondban volt a Malév a baleset miatt

A nyári csúcsidőszakban a Malévnak általában nincs tartalék gépe, így a hét végi baleset következtében kieső járat pótlása gondokat okoz. A helyzet ősszel megváltozik.
NAPI, 2009. augusztus 25. kedd, 10:40

A hét végén a bukaresti repülőtéren oszlopnak ütközött a Malév menetrend szerinti járata. A gép utasait másnap reggel hozta Budapestre a magyar légitársaság, az amúgy csekély sérülést elszenvedett repülő azonban még napokig a romániai reptéren marad.

A nyári csúcsidőszakban a Malév flottája teljes üzemmódban üzemel, minden gépnek megvan a "helye". A légitársaságnak ezért általában nincs tartalék gépe, amely szabadon bevethető lenne - tájékoztatta a Napit Hegedűs Ádám, a Malév megbízott kommunikációs vezetője. A téli menetrendtől kezdve - amikor költségmegfontolásból a magyar légi cég jelentős járatritkítást hajt majd végre - más lesz a helyzet: Martin Gauss vezérigazgató a nyár elején tartott sajtótájékoztatón jelentette be, hogy az átalakítás miatt három Boeing lényegében a Ferihegyi reptér betonján parkol majd. (Ez nem azt jelenti, hogy ezek a gépek nem teljesítenek szolgálatot, hanem azt, hogy a menetrend kiszolgálásához három géppel kevesebb kell - forgatják majd a repülőket.)
Az így tartalékként bevethető gépeknek köszönhetően egy-egy, a mostanihoz hasonló váratlan helyzetben - ami lehet egy kisebb műszaki hiba is - nem okoz majd gondot egy-egy repülő pótlása. A hét végi baleset következtében azonban most komoly szervezésre van szükség a Malévnál. A légitársaság egyebek mellett a Bukarestben ragadt gép miatt is egy másik bukaresti járatpárját törölni volt kénytelen az elmúlt napokban - mondta el Hegedűs Ádám.

A kommunikációs vezető szerint egy-két órás késések árán általában át lehet rendezni a napi forgalmat akkor is, ha egy gép ideiglenesen kiesik a forgalomból és így elkerülhető a törlés, amire csak végső estben kerül sor. A járattörlésekkor az alapelv az, hogy olyan járat maradjon ki, amely célállomásra a Malév naponta többször repül. Bukarestbe napi négy járat közlekedik, Amszterdamba pedig öt járatpár repül. Itt tehát csekély az utasok kellemetlensége, az olyan desztinációk esetében viszont, ahova nincs napi közlekedés, komoly szervezőmunkát igényel az utasok célba juttatása. Ilyenkor a partner légitársaságok járataival juttatja el a Malév utasait a célállomásukra - tájékoztatott a kommunikációs vezető.

A járattörlések a kiszolgáló gépeket is érintik. Természetesen nem kerülhet sor olyan járat törlésére, ahol lényegében az összes helyet eladták, de egy-egy járatösszevonás megoldható úgy is, hogy nagyobb kapacitású gép szállítja a két járat közös utasait. Az tehát, hogy melyik desztinációra pontosan milyen gép repül - bár a menetrendben ezt általában előre közlik -, végül is a napi foglaltsági és forgalmi adatok ismeretében dől el - mondta el Hegedűs Ádám.

HOZZÁSZÓLÁSOK