Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egyelőre a prototípus hibáiról, gyerekbetegségéről van szó, ebből nem szabad drámai következtetést levonni - mondta az InfoRádiónak Metróért Egyesület elnöke, elismerve, hogy voltak műszaki hibák az Alstom-szerelvényeken. Bíró Endre hozzátette: előfordultak hibák a forgalomban lévő szerelvényeken is, ám ezek nem veszélyeztetik az utasokat. Volt példa arra, hogy az ajtók rossz jelzést adtak a szerelvény vezetőjének, de az is megesett, hogy az utastájékoztató-rendszer leállt - fejtette ki Bíró Endre. Az egyik esetben az utasoknak le is kellett szállniuk.

Sajtóértesülések szerint előfordult, hogy lenyílt egy fénycső borítása, kinyílt az egyik megszakító-berendezéseket tartalmazó szekrény, és nem lehetett visszacsukni. Egyszer a teljes kommunikációs rendszer is leállt. A problémákkal kapcsolatban a BKV arról tájékoztatott, hogy kisebb hibák minden berendezésénél előfordulhatnak, ezek csak tapasztalatot jelentenek az üzemeltetés szempontjából. Arról is lehetett olvasni, hogy a metró egyszer rossz irányba indult el az Örs vezér terénél, és nekikoccant az ütközőnek. A BKV erről nem tud.

A Metróért Egyesület elnöke kiemelte, hogy ezeket a hibákat folyamatosan javítják. Bíró Endre elmondta, hogy a számítógépes problémákat nehezebb megoldani.

Jelenleg hat szerelvénynek van hatósági engedélye, de egyszerre csak három szerelvény lehet forgalomban. Pár hónapos csúszás várható, így csak nyártól tudják lecserélni az összes régi szerelvényt.