Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A 2011-ben indított cukorellenes hadjáratának újabb állomásához érkezett a Tesco. November 11-től ugyanis valamennyi Nagy-Britanniában forgalmazott saját márkás üdítőjében decinként maximum 5 gramm cukor van. Egy tescós üdítőket fogyasztó átlagos brit vásárló szempontjából ez azt jelenti, hogy 2011-hez képest 20 százalékkal kevesebb cukrot visz be a szervezetébe. A Tesco kólájában lévő cukortartalom például 9,7 grammról 4,8 grammra csökkent.

A Buksza megkérdezte a magyar Tescót, hogy a a cukortartalom csökkentése érinti-e a magyarországi boltokban kapható termékeket is. A sajtóosztály közölte, egyelőre csak Nagy-Britanniát érinti a lépés. Azt azonban hozzátették, hogy a Tesco valamennyi piacán folyamatosan figyeli a vásárlói igényeket, és ennek megfelelően alakítja a kínálatát.

Melyik a legcukrosabb üdítő a magyar piacon?

A magyar piacon kapható márkás üdítők cukortartalmáról egyébként szeptemberben azt írtuk, hogy a legnagyobb cukortartalmú italok közé tartozik a Coca-Cola és a Pepsi Cola, valamint a Mirinda narancsízű itala és a citromízű Fanta. A legcukrosabbak közé tartozó Mirindának van olyan változata, amelyben cukor és édesítőszer egyaránt van, abban csak 7,4 gramm cukor van, de ezzel is csak a középmezőnyben foglal helyet.

Az összeállításban szereplő üdítők között a legalacsonyabb cukortartalmú üdítő a Traubisoda volt, 1 deciben mindössze 3,6 gramm cukor van, ami harmada a legtöbb cukrot tartalmazó üdítők eredményének. Viszonylag kevés cukortartalma van a Márka és Queen üdítőknek, ezekben 4-5 gramm cukor van decinként. Utóbbiak jó eredménye azzal is magyarázható, hogy a cukor mellett édesítőszert is tartalmaznak. (A részletes rangsort itt nézheti meg.)

A címlapkép forrása: Piaxabay. 

Ha tetszett a cikk, a Bukszát kedvelheti a Facebookon is.