Hárommilliárdos kártérítésre perlik a BKK-t

Az Orangeways megnyerte, majd a BKK eredménytelenítette midibusztenderét. A közlekedési társaság szerint szabályosan jártak el, az Orangeways 3 milliárdos kártérítési pert indítását tervezi.
Index.hu, MTI, 2014. április 24. csütörtök, 17:16

Az Orangeways hárommiliárd forintos kártérítési pert indít a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. ellen a midibusztender miatt, és a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul. Tarlós István főpolgármestert arra kérik, vizsgálja ki, mi folyik a közlekedési társaságnál - írta az Index.

Az Orangeways cégcsoport megdöbbent azon, hogy a BKK a korábban már kihirdetett, elnyert pályázatukat 18 nappal később eredménytelennek nyilvánította - közölte Kovács Miklós, a cég vezérigazgatója. A cég magyar fejlesztésű és gyártású busszal pályázott a BKK midibusztenderére.

A cég közleménye szerint a pályázati eljárás mindvégig jogszabálysértően, gyanús körülmények között folyt le. Az Orangeways tisztességes piaci versenyhez szokott, ilyen körülmények között vált Magyarország legnagyobb nemzetközi busztársaságává.

A BKK visszautasítja az Orangeways vádjait
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) visszautasítja az Orangeways közlekedési társaság vádjait, álláspontjuk szerint a közbeszerzési szabályokat betartva jártak el a midibusztender esetében. A BKK azt írta, a midibuszok üzemeltetésére kiírt pályázatán valóban nyertesként akarta az Orangeways City Kft.-t kihirdetni, de a tendert eredménytelenné kellett nyilvánítania, mert az Orangeways egyik partnere időközben felszámolás alá került, ez pedig a törvény szerint azonnali kizáró okot jelent a közbeszerzési eljárásból.
Hangsúlyozták, hogy a BKK megsértette volna a közbeszerzési törvényt és így semmis szerződést kötött volna, ha ezt a körülményt figyelmen kívül hagyja. Hozzátették, ezt bármilyen bírósági vagy döntőbizottsági eljárásban készek igazolni.

A cég március 27-én jelentette be, hogy megnyerték a BKK pályázatát. A Rába S91-es midibuszával indult a tenderen. Az S91-es típust a BKV 2011 nyarán már tesztelte a várbusz (16-os) útvonalán. A 8 méter hosszú busz 38 ember szállítására képes, 4,2 literes Daimler motorja 156 lóerős, a jármű alacsonypadlós kivitelű és klímával felszerelt.

HOZZÁSZÓLÁSOK