BUX
39264

Hitel: a magyarok fele sötétben tapogatózik

Bár a többség kifejezetten költségérzékeny, a pénzügyi tudatosság egyáltalán nem jellemző: a magyarok kevesebb, mint fele venné a fáradtságot ahhoz, hogy hitelfelvétel esetén legalább online összehasonlítsa a piacon fellelhető ajánlatokat - derül egy ki egy friss felmérésből.

Napi.hu, 2015. február 24. kedd, 15:36

A hitelekkel kapcsolatos ellenérzések láthatóan csillapodtak az utóbbi két évben: a magyarok több mint fele (52 százalék) ésszerű lehetőségként tekint a hitelfelvételre, míg ötödök (18 százalék) érzi jobb megoldásnak, ha a vásárló ugyan hitelből, de előbb hozzájuthat a kívánt termékekhez. A hitelkínálat szempontjából kulcsfontosságú a 30-49 éves korosztály, a harmincasok a hitelelfogadók, a negyvenesek a kifejezetten hitelpártiak között képviseltetik az átlagosnál magasabb arányban magukat - derül ki a Cofidis Hitel Monitor felméréséből, amelynek keretében a NRC Marketingkutató Kft. 500 fős mintán végzett. A reprezentatív kutatás a 18-69 éves korosztály körében zajlott.

A hitelek elfogadottságának növekedésével párhuzamosan jelentősen csökkent a tartozással rendelkezők aránya: míg 2012 végéig minden második felnőttnek volt hitele, ma csak négytizedüknek. A múlt évben a megkérdezett 18-69 éves lakosság 18 százaléka vett fel új hitelt, a következő három hónapban a magyarok 13 százaléka tartja elképzelhetőnek, hogy kölcsönért folyamodik.

A pénzügyi intézetek ajánlatai közül a személyi kölcsönök a legnépszerűbbek, ezt a banki kölcsönök, a lakáshitel, a folyószámlahitel, a gépjárműhitel, az áruhitel és a hitelkártya által igénybe vehető hitel követi.

Sokan félnek a rejtet költségektől

A magyarok 64 százaléka továbbra is fél rejtett költségektől, 49 százalékuk pedig átláthatatlannak látja az ajánlatokat. Ez egyértelműen összefügg a bonyolult banki nyelvezettel, ugyanakkor a hitelösszehasonlító oldalak komoly segítséget nyújtanak a megfelelő konstrukció kiválasztásában. Ennek ellenére tíz magyarból csak négy (44 százalék) hasonlítaná össze biztosan a pénzügyi intézetek ajánlatait a világhálón.

A pénzügyi tudatosság javítása érdekében indította el a BankRáció.hu február közepén a pénzügyi tudatosság tesztet, amelyhez a Cofidis is csatlakozott.