Az ilyen piacokon ugyanis, az alapvető banki üzleti etika elvei szerint, a hitelintézetek csak a közgazdaságilag is indokolható költségeket hárítják át az ügyfeleikre - állította Rajné Adamecz Ildikó, a BDO Forte könyvvizsgáló, adó- és pénzügyi tanácsadó cég partnere. Véleménye szerint nem elsősorban önkorlátozó magatartási kódexre, hanem a hitelesek érdekében hatékonyan fellépő és széles jogkörrel rendelkező, független fogyasztóvédelmi szervezetre lenne szükség. Mint kifejtette: kérdés még a magatartási kódex bevezetése kapcsán, hogy az abban foglalt alapelveket a bankok mellett az egyéb pénzügyi vállalkozások is magukénak vallják-e. Pedig az egyéb pénzügyi vállalkozások fő tevékenysége is a jelzálog-hitelezésre, hitelközvetítésre, lízingre és faktoringra terjed ki, így ezek is módosíthatják egyoldalúan a hitelszerződéseket.