Hogyan küzd meg a dugókkal a BKV?

A BKV Zrt. és a főváros megállapodott a Margit híd felújítása idején esetlegesen jelentkező plusz forgalmi terhelés kezeléséről. A közlekedési társaság az érintett vonalak mindegyikén sűríteni fogja járatait.
Pápai Csaba, 2009. augusztus 26. szerda, 19:40

A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. és a fővárosi közgyűlés Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottságának mai ülésén döntöttek a Margit híd felújítása idején szükséges járatsűrítésekről. Mint arról korábban beszámoltunk, a hidat 2010 augusztus 23-áig csak a BKV járatai és a megkülönböztető jelzést használó járművek vehetik igénybe. A főváros az elterelt autóforgalom menetének megkönnyítése érdekében várhatóan több mint 40 kereszteződésben hangolhatja át a közlekedési lámpákat.

Tarsoly András, a BKV főosztályvezetője a Napi Gazdaság kérdésére elmondta: egyelőre nem érzékeltek sem forgalmi torlódásokat, sem az utasforgalom számottevő növekedését, ám már most felkészülnek a szeptemberi iskolakezdésre. A felújításban érintett, elsősorban kötöttpályás járatok sűrűsége szeptember elsejétől változik.

Ennek értelmében a 4-es és a 6-os villamosok csúcsidőben 2 percenként, a 2-es metró napközben szintén a jelenleginél sűrűbben közlekedik majd. A Margit hídon áthaladó villamosok menetidejét meghosszabbító, a jövő héttől a munkaterületen életbe lépő 10 km/h-s sebességkorlátozást ellensúlyozandó a jelenlegi 36 helyett 40 villamos jár majd a vonalon - mondta a szakember.

A híd felújítása kezdetén a főváros ígéretet tett arra, hogy a nagykörúti villamosok, valamint a hídon áthaladó buszok forgalma is folyamatos lesz - rövidebb időszakoktól eltekintve. Ez utóbbi kivétel pontos megértésére az önkormányzat illetékeseitől eddig nem kaptunk segítséget.

Reggel, illetve délután gyakrabban közlekedik majd az 1-es illetve a 17-es villamos is, de a szentendrei HÉV kapacitását is növelik 3-ról 6 kocsira. A 91-es buszcsalád a hídmunkák ideje alatt elkerüli majd a Margit hidat, de a 11-es buszok menetrendjét a reggeli és az esti órákban sűrítik szeptember 1-től.

Tarsoly felhívta a figyelmet arra, hogy bár a közgyűlés városüzemeltetési bizottságának döntése alapján ezek a változások biztosnak tekinthetők, a BKV saját hatáskörében folyamatosan figyelemmel kíséri az utasforgalom alakulását és az esetleges forgalmi zavarokat is, hogy ezekre reagálva újabb változtatásokat javasoljon.

A BKV felkészült a hídon és környékén esetlegesen felmerülő problémák kezelésére is. A számítások szerint az Erzsébet és az Árpád hidak a lezárt Margit híd forgalmának mintegy 30-40 százalékát tudják átvenni, ám ehhez is a menetsávok átalakítására szükséges.

A felújítás által érintett térségben ideiglenes buszsávok kialakítását kezdeményezték többek között az Árpád híd felhajtójánál és a 29-es autóbusz vonalán is. Magán a hídon előforduló vis maiorok kezelésére is rendelkezik vészforgatókönyvvel a társaság. Tarsoly András kérdésünkre közölte: amennyiben órákra, vagy akár ennél hosszabb időre is megbénulna a két sávon zajló forgalom a Margit hídon, tudják, merre tereljék el a tömegközlekedési forgalmat.

HOZZÁSZÓLÁSOK