Hogyan válasszon a bankot? - Íme, tíz hasznos tipp

Új bank választásánál sok szempontot kell mérlegelni, hiszen a hosszútávra szól döntésnek zsebre menő következményei vannak. A K&H Bank összeszedett tíz javaslatot.
Napi.hu, 2014. november 3. hétfő, 16:32

Így találhatja meg a leginkább megfelelő pénzintézetet:

1. Írjuk össze, milyen tranzakcióink vannak egy hónapban, mekkora értékben, és nézzük meg, melyik banknál lenne mindez a legolcsóbb. Van, ahol bizonyos tranzakciószám felett például már nem számítanak fel díjat, esetleg egy adott megtakarítási szint felett el is engedik azt.

2. A szolgáltatásokért felszámított banki díjak között jelentős különbségek lehetnek. Tanulmányozzuk át alaposan a különböző pénzintézetek honlapját, hasonlítsuk össze a díjakat.

3. A honlapokat tanulmányozva nézzünk utána annak is, milyen tulajdonosi háttérrel rendelkezik az adott bank, milyen pénzügyi eredményei voltak az elmúlt években.

4. A mindennapos szolgáltatások mellett, mint a számlavezetés vagy a hitelezés, tudjuk meg, köthetünk-e a bankban például biztosítást. Lakásvásárlásnál, utazás előtt jól jöhet, ha mindent egy helyen intézhetünk. Rendszerint kedvezmény is jár annak, aki több szolgáltatást is igénybe vesz egy pénzintézetnél.

5. Nem lényegtelen, mennyit kell az otthonunktól gyalogolnunk, ha személyesen szeretnénk ügyintézni. Nézzünk utána hány bankfiókja és atm-je van a pénzintézetnek. Van-e a közelben éjjel-nappal elérhető atm, lehetőleg biztonságos helyen, például egy bankfiók előterében, ahová csak a bankkártyával rendelkező ügyfelek tudnak zárás után belépni.

6. Érdemes utánanézni annak is, akár ismerősöket megkérdezve vagy az internetes fórumok bejegyzéseit olvasva, hogy milyen tanácsadói hálózattal rendelkezik a bank.

7. Sokat nyom a latban az is, milyen széles termékpalettát tud felmutatni egy bank, hiszen annál jobban meg tudnak felelni az egyéni igényeknek. Nézzünk utána annak, mennyire széles a kártyakínálatuk, hányféle számlacsomaggal rendelkeznek, van-e mobilbankolási lehetőség, paypass kártya, mennyire innovatívak a szolgáltatások.

8. Az elektronikus számlavezetés ma már általános kényelmi szolgáltatás, azonban sokan nem figyelnek oda kellő mértékben a biztonságra. Pedig ha egy pénzintézetre rábízzuk a vagyonunkat, azt is tudnunk kell, milyen módszerekkel teszik biztonságossá a bankolást. Többféle megoldás is létezik: például ha tranzakciót sms-ben is meg kell erősíteni vagy épp az sms-ben kapott kóddal tudja elindítani a tranzakciót. Egyes pénzintézetek tokennel látják el ügyfeleiket, mely minden tranzakció előtt új ellenőrzőkódot generál.

9. Bármikor szükségünk lehet hitelre, így érdemes megnézni, mennyire kedvezőek a hitelfelvételi lehetőségek. Árulkodó adat például, hogy a hitelkérelmek hány százalékát fogadja be az adott bank.

10. Érdemes megnézni a legközelebbi bankfiókot is: milyen körülmények között fogadják az ügyfeleket, mekkora távolságokra vannak egymástól az asztalok. Senki sem szereti úgy intézni a pénzügyeit, hogy azt egy hozzá közel ülő idegen is hallhatja rajta és az ügyintézőn kívül.

HOZZÁSZÓLÁSOK