A 2016-ban záruló beruházás során az ország egyik legmodernebb vasútállomása jön létre Székesfehérváron, amely tovább erősíti a város közlekedési csomóponti szerepét - mondta Cser-Palkovics András.Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, a pályaudvar vágányhálózata a peronokkal együtt a tervek szerint az év végére készül el, melyeket az elektronikus biztosítóberendezések üzembe helyezését követően, várhatóan 2016 második negyedévében adnak át a vasúti forgalomnak.

A vágányoknál októberig a Nagykanizsa felőli részen a kitérőknél végeznek munkát, ezért Szabadbattyán felé csak egy vágány használható addig, Veszprém és Komárom irányában pedig pótlóbuszok szállítják az utasokat. A teljes vágányépítés 2016-ban fejeződik be a Budapest és Börgönd felőli oldal új kitérőinek és vágánykapcsolatainak megépítésével, az ideiglenes peronok elbontásával és a teherpályaudvari vágányok építésének befejezésével - tette hozzá.

Több állomás is megújul

A kormány uniós támogatás felhasználásával elképesztő összegeket költ vasútállomások felújítására. Ahogy a 444.hu korábbi összeállításában írja, a Békéscsabai állomásra nettó 34,9 milliárd, a debrecenire 21 milliárd, míg a váci felújítására 19,6 milliárd forintot költenek. A MÁV is korszerűsít állomásépületeket, szintén EU-támogatással: 9,8 milliárd forintból 25 állomást építenek át, vagy alakítanak ki új pénztárakat.

A kommunikációs igazgató elmondta: a projekt során két forgalmas külön szintű kereszteződés is megújul. A munkálatok előreláthatólag a Hosszúsétatéri gyalogos aluljárónál október végéig, míg a Széchenyi úti közúti aluljárónál az év végéig tartanak.

2016 végére a jelenlegi 40-20-10 kilométer/órás megengedett sebesség helyett az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, míg a mellékvágányokon 40 kilométer/óra lesz a vonatok megengedett sebessége.

Az építési munkák a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósulnak meg, 85 százalék európai uniós és 15 százalék hazai forrás biztosításával, csaknem nettó 25 milliárd forintból - a kivitelező az SDD Konzorcium: Subterra a.s. - Dömper Kft. - Pannon-Doprastav Kft. -, míg az új biztosítóberendezést nettó 8,5 milliárd forintból építi ki a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. A projekt bruttó összköltsége meghaladja a 40 milliárd forintot.