Hűségidő: a Magyar Telekomnak és társainak nem tetszik a kormány terve

Iparági egyeztetést sürgetnek a távközlési szolgáltatók a hűségidő rövidítésének tervéről, mivel véleményük szerint hátrányosan érintené a fogyasztókat, ha a hűségidő két évről legfeljebb egy évre csökkenne - nyilatkozta az MTI-nek a Vodafone, a Telenor és a Magyar Telekom.
K. Kiss Gergely, 2017. május 11. csütörtök, 17:38

Az elektronikus hírközlésről szóló törvényhez a maximális hűségidő csökkentésére két kormánypárti képviselő nyújtott be módosító javaslatot, az indoklás szerint a fogyasztók kiszolgáltatottságának csökkentése érdekében, amiről a Népszava és a Világgazdaság írt csütörtöki számában.

A Vodafone azt közölte, hogy amennyiben a törvény a javaslat szerint módosul, a fogyasztók kedvezőtlenebb feltételekkel vehetnék igénybe a szolgáltatásokat, hiszen a jelenlegi szolgáltatásportfólió árazásánál általában 2 éves futamidővel számolt a cég a tarfiacsomagoknál és a készülékvásárlásoknál.

A Vodafone a témában iparági egyeztetést sürget, hiszen álláspontjuk szerint a törvénymódosítás jelen formájában nem járna a fogyasztók számára kedvező változásokkal, ugyanakkor lassítaná a digitalizáció folyamatát, és nem támogatná a kormányzat azon törekvését, hogy a lakosság mind nagyobb hányada férjen hozzá a digitális szolgáltatásokhoz. A Telenor abban bízik, hogy mielőtt végleges döntés születne ebben a kérdésben, a jogalkotók figyelembe veszik a szolgáltatók véleményét.

Megjegyzik, hogy az elektronikus hírközlési törvény szerint ugyan a hűségszerződés maximum 24 hónapra köthető, de a szerződés megkötését megelőzően a szolgáltatóknak mindenképp fel kell ajánlani az ügyfelek számára a 12 hónapig tartó (továbbá a határozatlan ideig tartó) előfizetői szerződés megkötésének lehetőségét is. Ezért a Telenor szerint a hatályos szabályozás megfelelően biztosítja az ügyfelek számára a választás lehetőségét többféle szerződéses konstrukció között.

A törvénymódosítási javaslat mindenképpen hátrányos lenne ügyfeleink számára például a készülékvásárlásnál - írta a cég, hozzátéve, hogy ügyfelei jelentős része drága okoskészülékekre vágyik, amelyek a hűségidőt is magában foglaló részletfizetési megoldásokkal egyszerűen megszerezhetők. Az ügyfelek jelentős részének viszont nagyon megterhelő, vagy lehetetlen lenne szerződéskötéskor, egyszerre, egy összegben kifizetni a készülékek árát.

A Magyar Telekom úgy reagált: épp az okoz hátrányt az előfizetőknek, ha megszűnik vagy lerövidül a határozott idejű szerződés időtartama alatt adott kedvezmények lehetősége. A szolgáltató szintén arra figyelmeztetett, hogy a hűségidő egy évben történő maximálása különösen érzékenyen érintené a magas árszínvonalú okostelefonok elérhetőségét, hiszen a rövidebb hűségidő miatt az ezekre adott kedvezmények nagysága csökkenhet.

Az ügyfeleknek jelenleg is szabad választási lehetőségük van, hogy kötnek-e hűségszerződést, illetve hogy milyen időtartamra - jegyezte meg a cég.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2017.05.11 19:44

A hűségidő egy nagy szélhámosság! Mindig találok olcsóbb lehetőséget, de a hűség lejárta előtt nem éri meg váltani, tehát buktam több tízezer forintot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csakazigazat, 2017.05.11 19:04

ha akkor kötök,ha nem akarok akkor nem kötök! majd eldöntöm én ! Az igaz,hogy sok helyen megy a kartellezés,de ez a sima mezei piacokon is így van,ez nem újdonság! Ott is ha akarom megveszem az árut,vagy megyek tovább.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html