Megkezdődött a Pilisvörösvár-Piliscsaba, Piliscsaba-Esztergom vasútvonal fejlesztése. Az első szakasz beruházási költsége 10,4 milliárd forint, a másodéki pedig 8,7 milliárd, a fejlesztés uniós társfinanszírozással valósul meg, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megrendelésére. (Napirenden van a harmadik ütem is, vagyis az Pilisvörösvár-Óbuda közötti szakasz rekonstrukciója is). A Pilisvörösvár-Piliscsaba vonal felújítását a Szemafor konzorcium nyerte el, amelynek vezetője az A-Híd Építő Zrt., a Pilscsaba-Esztergom vonal építését pedig az Inflexió konzorcium szerezte meg, amelyet a Vasútépítők Kft. vezet. A Piliscsaba és Esztergom közötti 32,7 kilométeres szakaszon a rekonstrukciós munkálatok eredményeként - 2013 végére, 2014 közepére - a sebesség a jelenlegi óránként hatvan kilométerről 70-100 kilométerre nő - mondta a projekt indításán Piliscsabán Völner Pál, a fejlesztési tárca államtitkára. A szakaszon a jelenlegi egy pálya mellé egy másikat is építenek, és kapcsolódó beruházások is megvalósulnak, például P+R parkolókat is építenek. Az említett szakaszokon 2013 márciusáig vágányzár lesz, s ez idő alatt a vonalon autóbuszokkal szállítják az utasokat. A munkálatok befejezése után csökken a menetidő, és itt is bevezethető lesz az ütemes menetrend.

Völner elmondta, első körben a vasútnál az elővárosi fejlesztéseket valósítják meg. Az elővárosi szakaszok közül az egyik legjelentősebben, a Budapest-Esztergom vonalon naponta 14 ezer utas utazik. Az elmúlt években százmilliárd forintos fejlesztést hajtottak végre, s ennek köszönhetőn 120 kilométeres pályaszakasz újult meg. A jelenleg 500 milliárd forint értékű beruházás folyik, illetve kezdődik el még 2013 végéig. Folyamatban van például a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Szolnok vonal építése, és épp szerdán döntött a kormány a Váci vasúti pályaudvar rekonstrukciójáról, ami 27 milliárd forintba kerül. A MÁV a 2014-től további, mintegy 400 milliárd forint értékű vasúti pálya felújítást tervez - emelte ki Völner.