A világ második legnagyobb sörgyártójának értékesítése a szeptember végével záródott három hónapban 2,5 százalékkal, 60 millió hektoliterre nőtt. Ez a mennyiség jócskán felülmúlta a szakértők által várt 57,9 millió hektolitert.

A Heineken arra figyelmeztetett, hogy az árfolyamok kedvezőtlen alakulása ronthatják idei eredményét. Egyben közölte, hogy kilenchavi adózott eredménye 1,49 milliárd euró lett, ami 1 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.

Az értékesítés szempontjából Európában listavezető Heineken eladása 12,2 százalékkal nőtt a negyedévben Ázsiában és a csendes-óceáni térségben - Kínát nem számítva, továbbá 8,8 százalékkal bővült Afrikában, a Közel-Keleten, valamint Kelet-Európában.

Az amerikai kontinensen a Heineken értékesítése visszaesett az Egyesült Államokban, amit azonban részben ellensúlyozott, hogy több sört adott el a cég Mexikóban és Brazíliában.

Az európai adatokat rontotta a szokásosnál hűvösebb időjárás Franciaországban és Hollandiában, továbbá az eladások csökkenése Nagy-Britanniában és Lengyelországban.