Mindössze a robogók 15-20 százaléka után fizetnek rendszeresen kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), pedig évi háromezer forint körüli összegért elérhető a konstrukció a FBAMSZ adatai szerint.

Sok esetben nem tudják a tulajdonosok, hogy kötelezően biztosítást kell kötni, míg mások tudatosan spórolják meg az évi párezres költséget. Ezzel viszont büntetést kockáztatnak, hiszen a rendőrség közúti ellenőrzés keretében ellenőrizheti a kgfb meglétét. Sőt, a biztosítással nem rendelkezőknek saját zsebből kell megtéríteniük az általuk okozott kárt, ami átlagosan 350 ezer forint, személyi sérülés esetén pedig milliós nagyságrendű is lehet.

A károsultak számára biztosíték, hogy a MABISZ Kártalanítási Számlája fizeti ki számukra a kárt, melyet majd később hajt be annak az okozóján. (Ezt a díjemelést nem úszhatják meg az autósok.)

Javítható lenne a biztosítási arány, ha a robogókat kötelezően rendszámmal látnák el, hiszen akkor a kgfb megléte nem csak közúti ellenőrzés keretében lenne ellenőrizhető, továbbá a járművek is beazonosíthatók lennének ha elhagyják a baleset helyszínét - véli a FBAMSZ.