Indul a karácsonyi őrület - erre számíthat

Hamarosan elérkezik advent első vasárnapja, és kezdetét veszi az ünnepi készülődés, ami az ajándékvadászat legaktívabb időszaka is egyben. Ebből az alkalomból az Árukereső.hu a GKI Digital közreműködésével idén is megvizsgálta az internetet használó magyar lakosság ajándékvásárlási terveit.
K. Kiss Gergely, 2017. november 29. szerda, 12:51

Az Árukeresőt ismerő, vagy használó internetezők 85 százaléka online tervezi beszerezni a karácsonyi ajándékokat. A magas arány mellett azonban az online vásárlás várhatóan nem fogja tudni teljes egészében kiváltani az offline üzletek szerepét: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fog körbe nézni.

Az internetezők idén karácsonykor átlagosan legalább 6 főt szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül.

Az ajándékokra átlagosan majd' 35 ezer

A kutatás szerint idén karácsonykor átlagosan közel 35 ezer forintot fognak költeni az internetezők szeretteik megajándékozására. A tavalyihoz képest csaknem 14 százalékkal magasabb keret jól jelzi a karácsonyi szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív hatását.

Továbbra is a ruházati cikkek, játékok, könyvek és a kozmetikumok a legnépszerűbb ajándékok

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a "klasszikusnak számító" ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a tévék, vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.

A megfelelő ajándék kiválasztása sem egyszerű

A webet böngészve ezért az internetezők a vásárlások előtt alaposan tájékozódnak, jellemzően több webáruház kínálatában is szét néznek Az ajándékok utáni vadászatban a vásárlást tervezők 2/3-a legalább 3 forrásra fog támaszkodni.

Ráadásul a karácsonyi időszak online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek még azok számára is akik, az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni. A fellelhető ajánlataik révén ugyanis a webáruházak is jobban fel tudják kelteni az új online vásárlók figyelmét.

HOZZÁSZÓLÁSOK