Indul az értelmetlen gigaberuházás

Hamarosan startol a kínai segítséggel épülő Budapest-Belgrád vasútvonal tervezési-kivitelezési eljárása. Ez az a beruházás, amely mintegy 750 milliárd forintba kerül, igazán nagy szükség nincs rá és az Európai Unió sem nézi jó szemmel, hogy közeledünk Kínához.
Szász Péter, 2017. november 27. hétfő, 13:35

Kikerült a MÁV Zrt. honlapjára a Soroksár és Kelebia közötti, 152 km hosszú vasútvonal, tervezési-kivitelezési beszerzési eljárásának részvételi felhívása - adta hírül a MÁV Zrt.

A tervek szerint építenek egy második vágányt, a vonatok pedig 160 kilométer per órás sebességgel is haladhatnak majd. Lesz európai vonatbefolyásoló-rendszer és elektronikus biztosítóberendezés, a teherszállítás számára pedig 225 kN tengelyterhelés. Az állomásokon a tehervonati vágányok 750 méter hosszú vonatok fogadására lesznek alkalmasak.

A felújítással csökken a személy- és áruszállítási menetidő, továbbá nő a vonal kapacitása és forgalombiztonsága. Budapest és Belgrád között jelenleg mintegy nyolc óra a vasúti menetidő, ez a két főváros között 3,5 órára csökken, belföldön pedig a távolsági személyszállító vonatok egy órával rövidebb idő alatt teszik majd meg a mintegy 160 km-es szakaszt, és az elővárosi utasok Kunszentmiklós-Tass és a főváros között is jelentős menetidő-csökkenéssel számolhatnak.

A beruházás kínai közreműködéssel valósul meg, a fejlesztésről, kivitelezéséről és finanszírozásáról a magyar és a kínai kormány 2015-ben, Szucsouban kötött egyezményt.

Megéri?

A felújítás teljes költsége mintegy 750 milliárd forint, vagyis kilométerenként 4,6 milliárdba kerül.

Amikor a parlament kormánypárti többsége 2016-ban csendben elfogadta a magyar-kínai kormányközi egyezmény törvénybe emelését, még kevesebb mint 500 milliárd forintról volt szó.

A COSCO-nak - amely Kína legnagyobb, és a világ ötödik legnagyobb hajózási vállalata - az a terve, hogy összeköti a Délkelet-Ázsián áthaladó és Afrika partjai mentén húzódó tengeri útvonalait Európa nagyvárosaival. Ezért 2009-ben megszerezte a pireuszi kikötők üzemeltetési jogát 35 évre, majd többségi részesedést vásárolt a terminálokat üzemeltető cégben - írja a MÁV.

A Magyar Nemzet egy korábbi cikke szerint azonban a tengeren érkező kínai áruk Európába juttatása nemcsak a görög Pireuszon, hanem az adriai kikötőkön keresztül is lehetséges, ráadásul Olaszország és Szlovénia uniós érdekérvényesítő képessége is jóval nagyobb jelenleg, mint Magyarországé. A Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése csak abban az esetben volna nélkülözhetetlen az áruszállítás szempontjából, ha Pireuszon kívül nem lenne más kirakodási lehetőség a térségben.

Rossz a helyzet

A Budapest-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasútvonal 135 éves, az utolsó felújítása az 1960-as években történt meg. 100 kilométer per órás sebességnek megfelelő paraméterek szerint épült, de jelenleg Soroksár és Kelebia között csak 80 km/h-val lehet közlekedni, sőt a biztonság érdekében, a pálya leromlott állapotára való tekintettel 60, 40, 20 és 10 km/h-s sebességkorlátozások is érvényben vannak mintegy 14 kilométeren.

Nem örül az EU

Az EU-t zavarja, hogy a tervezett vasúti fejlesztéssel Magyarország nem csak saját mélyépítési piacára, hanem egyszersmind az EU piacára is beengedné a kínai cégeket.

Budapesten éppen most találkozik a 16 kelet- és közép-európai ország, köztük a szegényebb uniós tagállamok és Kína képviselői.

Európa nyugati felében attól tartanak, hogy Peking az uniós szabályok kijátszására használhatja fel a speciális kapcsolatot és hasznot húzhat a kontinens keleti és nyugati fele között kialakult felszültségből.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

ezt-nektek, 2017.11.30 00:33

@krix3: "Most komolyan kérdezem: miért ismételgeted ugyanazt az idióta kommentedet?
Mit vársz tőle? Megváltást? Azt az Úrtól kell kérned! :D (Nem én vagyok az!)

Írja mindezt, a skizofrén jobber, aki egész nap, reggeltől estig, a kamu profiljait váltogatva akarja a propaganda jobber észt osztani! Ha, ha, ha

Gyorsan váltsál egy másik kamu profilra, hátha annak több esze van! Ha, ha, ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix3, 2017.11.30 00:04

@ezt-nektek:
Most komolyan kérdezem: miért ismételgeted ugyanazt az idióta kommentedet?
Mit vársz tőle?
Megváltást?
Azt az Úrtól kell kérned!
:D
(Nem én vagyok az!)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ezt-nektek, 2017.11.29 23:19

@krix3: "Ok, értem én, már csak azt kell megmagyaráznod miért félnek tőlük ennyire nyugaton! :D Te kerge..."

Írja mindezt, a skizofrén, aki egész nap, reggeltől estig, a kamu profiljait váltogatva akarja a propaganda jobber észt osztani! Ha, ha, ha

Gyorsan váltsál egy másik kamu profilra, hátha annak több esze van! Ha, ha, ha

Látom halgattál rám, és cserélgeted is rendesen a kamu profiljaidat, de hiába, mert mind ugyan annyira ostoba! Ha, ha, ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix3, 2017.11.29 23:12

@zana:
Ok, értem én, már csak azt kell megmagyaráznod miért félnek tőlük ennyire nyugaton!
:D
Te kerge...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zana, 2017.11.29 21:21

@krix3:
Szóval Kína mindent lenyom....
Semmit nem nyom le, téged azonban a kínai átlag életnívóval büntetnélek.
Megnézném azokat a vonatokat, már ha lesznek.
Szar árú senkinek sem kell csak a csóróknak mint neked, jó mérgező festékkel kezelve. Attól vagy ilyen kerge!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html