Innovatív szolgáltatások az Invitel fókuszában

Az Invitel ma délelőtti InnoMax Klubjának vendégei megismerhették, hogyan segít a gyógyításban az online egészségnapló, miként működik a közösség erejét használó „egérút” navigációs alkalmazás, és hogyan használták fel mintaként a reptéri utastájékoztatást az alföldi Volán társaságok.
Diószegi József, 2013. május 28. kedd, 13:00

A Redmark Kft. által fejlesztett mobiltelefon alkalmazás, az Díjas EgészségNapló.hu az egészségmegőrzést és a hatékonyabb gyógyítást célozza. Ez az első magyar internetes kezelési napló, amelyet okostelefonon is egyszerű használni: rögzíthetőek a vérnyomás-, vércukor-, testsúly-, koleszterin-adatok és további fontos mérések. De ugyanígy beállíthatóak a gyógyszeradagolás és a kezelési terv részletei is - ismertette Máté Attila,  a cég munkatársa.

A GeoX Térinformatikai Kft. bemutatta az Egérút-navigációt, egy ingyenesen letölthető okostelefon-alkalmazást. A program újszerűsége abban rejlik, hogy az egérutat használó autósok anonim forgalmi adatokkal látják el a rendszert, amely így képes valós időben jelezni a torlódásokat, dugókat. Az új navigációs megoldás tehát nem a távolság, hanem a menetidő alapján tervezi meg az útvonalat - emelte ki Molnár Miklós ügyvezető, aki azt is elmondta, hogy mintegy negyvenezer felhasználójuk van, s külföldi megjelenést is terveznek, idővel pedig egész Európán szeretnék "lefedni".

A reptéri utastájékoztatáshoz hasonló megoldással találkozhatnak nyár elejétől a Tisza, a Bács, a Körös és a Kunság Volán utasai. A Tisza Volán által bemutatott újítás több százezer ember számára teszi kényelmesebbé a közlekedést, ez éves szinten 87 millió utazást jelent. Paragi József, a Tisza Volán Zrt. IT-főmérnöke elmondta, hogy a több mint ötszáz autóbuszt érintő fejlesztéssel többek között érintőképernyős információs pontokat alakítottak ki a buszpályaudvarokon, GPS-adókkal szerelték fel a járműveket és menet közben is friss információkat nyújtó vizuális utastájékoztatási eszközöket helyeztek el a buszokon.

HOZZÁSZÓLÁSOK