A kedden közzétett felmérés szerint a borászatok 16 százaléka szerint volt jó az idei termés, 30 százalékuk minősítette elfogadhatónak azt. A válaszadók között 22 százalék volt a "nagyon nem jó", illetve 30 százalék a "nem túl jó" minősítést adók aránya.

A válaszadók több mint fele szerint pincészete évről-évre képes a fejlődésre, többségük minden csatornát kihasználva keresi a fejlődési lehetőségeket a borászat életében, ugyanakkor 47 százalék gondolja azt, hogy nem teljesen ismeri a fejlődési lehetőségeket.

A kutatásban résztvevők a termelés minősége mellett, szinte kivétel nélkül fontosnak tartják a folyamatosan változó piaci viszonyokhoz való alkalmazkodást, amelynek kulcsa a hosszútávú stratégia kidolgozása.

A borászatok 41 százaléka vonna be külsős szakembert, ha a borászat nehéz gazdasági, értékesítési, vagy pénzügyi helyzetbe kerülne, és a megoldásra stratégiai tervet dolgoztatna ki.

Az értékesítés növelését nélkülözhetetlennek tartják a pincészetek, tisztában vannak a marketing jelentőségével is, azonban 46 százalékuk nem túlzottan elégedett az alkalmazott marketingeszközökkel, mivel azok hatékonyságát szerintük nem lehet mérni.

A felmérést készítők a Magyarországon főtevékenységben szőlőbor termeléssel foglalkozó 900 cég közül 701 a borászatnak küldtek kérdőívet és 131 értékelhető választ kaptak vissza - olvasható a jelentésben.