Jelentős ugrásra készül a CIB Bank

Minden jel arra mutat, hogy 2016 az áttörés éve lesz a banki mobilapplikációk, mobilfizetési megoldások és általában a teljes körű interaktív online bankolás területén, ebből a versenyből a CIB sem maradhat ki - mondta Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója.
MTI, 2016. május 3. kedd, 08:03

A CIB Bank országos fiókhálózattal rendelkező, univerzális bankként működik Magyarországon a jövőben is. Hozzátette, a bank stratégiájának felülvizsgálata során a menedzsment teljes mértékben megerősítette, hogy a CIB változatlanul univerzális pénzügyi szolgáltatóként tevékenykedő bank marad a magyar pénzpiacon - nyilatkozta a bankvezér.

Szerinte egyértelműen növekedéscentrikus és hitelezést erősítő stratégiát folytatnak, folyamatosan törekszenek a hatékonyság és eredményesség javítására, emellett jelentősen csökkentettük a korábbi évtizedekből rájuk maradt rossz portfóliót. A 2015-ös év eredményei igazolták, hogy a CIB 2014-ben elindított univerzális banki, növekedés-orientált stratégiája életképes.

Tisztul a mérleg

Az elnök-vezérigazgató szerint 2015-ben jelentős javulást ért el a bank az eredményességben. Hosszú idő után az új hitelkihelyezések volumenét egy év alatt közel 50 százalékkal megnövelte a pénzintézet. Számos szegmensben, így a lakossági új jelzáloghitelek folyósításában vagy a befektetési alapok esetében is a hitelintézet piaci részesedése számottevően nőtt. A bank egyúttal jelentős lépést tett a nem teljesítő hitelportfólió leépítésében is, ezzel jóval egészségesebb portfólió alakult ki - mondta Simák.

A múlt évben számottevően nőtt a külföldi befektetők érdeklődése a magyar piac iránt. A nem teljesítő hitelportfólió vonatkozásában tranzakciók ugyan még nem történtek, de valószínűsíthető, hogy rövid időn belül ilyen típusú ügyletekre is sor kerül. A nem-teljesítő hitel-portfólió leépítése szempontjából kifejezetten jó kezdeményezésnek tartja a MARK Zrt. felállítását, a CIB vizsgálja a MARK Zrt. által március 21-én meghirdetett programban való részvétel lehetőségét.

Jelentős sikereket értek el a betétállományuk átalakításában, ügyfeleik értékelték, hogy az alacsony kamatokhoz képest magasabb hozamot biztosító megtakarítási termékeket kínált a bank, a befektetési alapjaik piaci részesedése kiemelkedő mértékben nőtt.

Érkeznek a fejlesztések

A bank tulajdonosa, az Intesa Sanpaolo csoport leányvállalati divízióján belül március elején elsőként vezették be új mobilbanki applikációjukat. A felhasználók számára minden várakozásukat felülmúlta. A kezdeti alapfunkciókat az év során folyamatosan bővítik majd, és a tervek szerint megújítják az internet bankjukat is. Az elképzelések szerint bevezetik a digitális aláírást mind az online platformokon, mind a fiókokban, ami egyben megteremti az alapot arra, hogy az ügyfeleikkel történő szerződéskötést, egyéb ügyintézést is papírmentessé tegyék.

Március 21-től a CIB Bankban is elérhető a csok, ami pozitív fordulatot hozhat a lakossági jelzálog-hitelezésben, további lendületet adhat az ingatlanpiac elmúlt évben már tapasztalható élénkülésének és az új ingatlan-beruházások finanszírozási igénye bővítheti a vállalati hitelezést is.

Idén elérhetővé válik a vállalati ügyfeleik számára a bank online devizakereskedési szolgáltatása, és olyan fejlesztéseket is terveznek, amelyekből csak annyit fognak érzékelni az ügyfeleik, hogy gyorsabban jutnak hitelhez.

A CIB-csoport 40,224 milliárd forint veszteséggel zárta az elmúlt évet a konszolidált mérleg szerint, szemben a 2014. évi 104,14 milliárd forint veszteséggel. A CIB csoport tavalyi mérlegfőösszege 1675,707 milliárd forintot tett ki, míg egy évvel korábban 1733,642 milliárd forint volt. A bankcsoport tőkemegfelelési mutatója 16,7 százalék volt 2015-ben, a szilárd tőkehelyzet megtartása továbbra is elsődleges fontosságú a hitelintézet számára.

HOZZÁSZÓLÁSOK