Az internetszolgáltatók gyarapodása is a kedvező piaci lehetőségről árulkodik: a KSH legújabb, 2007 második. negyedévéről szóló adatai szerint az egy évvel korábbihoz képest 101-gyel több, 334 internetszolgáltató volt Magyarországon. Ugyanakkor a piac erősen koncentrált, 25 cég mondhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát. A második negyedévben az internet-előfizetések száma több mint 6 százalékkal nőtt, és az időszak végén 36 százalékkal volt több előfizetés, mint a múlt évben ugyanekkor. Az internetpiac dinamikus fejlődése - az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett - a szolgáltatók közötti élesedő versenynek is köszönhető.

A KSH adataiból az is kiderül, hogy a mobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 168 ezerrel nőtt, az időszak végére már meghaladta a 10,2 milliót. A mobilhálózatban a negyedév folyamán 6 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint egy évvel korábban. Ennél is jobban, 14 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 330 percnyi beszélgetés jutott, 5 százalékkal több, mint egy éve.

Mindeközben a kábeltelefonos szolgáltatások körének további fejlődése sem tudja megállítani a vezetékes fővonalak számának folyamatos csökkenését, és 2007 második negyedévének végén - előzetes adatok szerint - 3,3 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 96 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban és 29 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén. Ráadásul a vezetékes vonalakról indított hívások száma 18, időtartama pedig 22 százalékkal csökkent az előző év második negyedévéhez képest. A visszaeséshez hozzájárul a mobilforgalom éves szinten erőteljes emelkedése és valamelyest az ingyenes internetes telefonálás egyre inkább terjedő lehetősége is. Az egy vezetékes vonalra jutó hívások (adatcélú forgalommal együtt számított) időtartama 517 perc volt, 20 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.