BUX
38657

Jól megy nálunk a francia kozmetikai cégnek

Az Yves Rocher 2014-ben 31 százalékkal növelte forgalmát Magyarországon, az elsősorban bevásárlóközpontokban jelen lévő francia kozmetikai cég az idén sem tart forgalmának csökkenésétől, a vasárnapi nyitvatartási tilalom ellenére.

MTI-Eco, 2015. január 29. csütörtök, 16:11

Venczel Judit, a magyarországi leányvállalat kereskedelmi igazgatója szerint a növekedés üteme lassulhat ugyan 2015-ben, de a forgalom visszaesésével nem számol a cég, és elbocsátásokat sem tervez amiatt, hogy márciustól már nem lehetnek nyitva boltjaik vasárnap.

A vállalat csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján a cégvezető az MTI kérdésére elmondta, hogy az Yves Rocher bruttó árbevétele meghaladta a 2 milliárd forintot tavaly, vesztesége pedig minimálisra csökkent. Hozzátette, hogy a forgalomnak körülbelül 10 százaléka esett a vasárnapokra. Az idei év is jól indult a vállalat számára, a januári bevétel 40 százalékos növekedést mutatott az egy évvel korábbihoz képest.

A szépségápolási termékeket forgalmazó márkabolthálózat jelenleg 115 munkavállalót foglalkoztat Magyarországon. A meglévő 21 bolt mellé 2015-ben további kettő-három nyitását tervezik, és elbocsátás helyett ezekbe irányítják majd át a vasárnapi zárva tartás miatt felszabaduló munkaerőt.

A Magyarországon 1997 óta jelenlévő Yves Rocher 2014-ben négy új üzletet nyitott, egyet Szegeden és hármat Budapesten. Tavaly áprilisban elindult a webáruháza is, ősszel pedig a mobilalkalmazása, amelyet eddig kétezren töltöttek le. A cégnek több mint 100 ezer aktív törzsvásárlója van.

A következő boltjuk várhatóan a Dunakeszi Auchan áruházban nyílik, és további boltnyitást terveznek Budapest belvárosában is, ahol jelenleg két üzletük van. Utóbbiak egyébként eddig sem voltak nyitva vasárnap. A fővároson kívül Budaörsön, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Debrecenben és Szegeden, valamint a Liszt Ferenc repülőtéren is üzemel Yves Rocher bolt.

A nyilvános cégadatok szerint az Yves Rocher Hungary Kft. 2013-ban 1,23 milliárd forint nettó árbevételt ért el az előző évi 950 millió forint után. A 2013-as évet 99 millió forint mérleg szerinti veszteséggel zárta, míg 2012-ben 4 millió forint volt a vesztesége a magyar számviteli szabályok szerinti kimutatásban.

A növényi hatóanyagú kozmetikumokat gyártó francia családi tulajdonú céget 1958-ban alapították, mára a világ több mint 90 országában van jelen, és világszerte több mint 30 millió vásárlója van.