A Napi Gazdaság pénteki számának cikke

Normalizálódik a budapesti előfizetéses lapterjesztés − mondta lapunknak Köő-Tóth Győző, a MédiaLog Zrt. vezérigazgatója. A nehézségek két héttel ezelőtt kezdődtek, amikor a fővárosban lévő hat alvállalkozójuk közül négy egyik napról a másikra − a MédiaLog szerint jogellenesen − felmondta a szerződést. Egy hét elteltével Budapest mind a tizenkét problémás kerületében sikerült kivinni a lapokat, most a legnagyobb kihívást az jelenti a társaságnak, hogy a lapok reggel hét órára minden címzetthez megérkezzenek.

Az elmúlt napokra már az utóbbinál is sikerült előrelépni, az újságok több mint fele hét órára a postaládákba került − mondta a vezérigazgató. A helyzeten úgy sikerült úrrá lenni, hogy a MédiaLog minden kerületben felállított egy önálló terjesztőhálózatot. Az új partnerek az előfizetéses lapok mellett egyéb termékeket − például önkormányzati lapokat, más címzett kiadványokat, szórólapokat − is terjesztenek. A kerületekben általában két-három párhuzamos rendszer működik, ezeket felhasználva egy hét alatt fel tudták építeni az új terjesztői hálózatot, amit véglegesnek tekint a MédiaLog.

Kartellbe tömörültek az alvállalkozók

Azért is akartunk megszabadulni a problémát okozó alvállalkozóktól, mert azok kartellbe tömörülve irreális árat kértek a szolgáltatásért, s most úgy tűnik, ezt sikerül letörni − fogalmazott a vezérigazgató. Álláspontja szerint ezek az alvállalkozók jelentős pénzügyi kárt okoztak a MédiaLognak, amely kártérítési igénnyel lép fel velük szemben. Az utóbbi egyik oka az, hogy a zrt. kompenzálni szeretné előfizetőit. A napokban az érintett tizenkét kerületben valamennyi előfizetőjüknek levelet küldtek, amelyben felajánlották a károsultaknak, hogy megtérítik a meg nem kapott lapok árát, vagy az ügyfelek a kieső napok erejéig meghosszabbíthatják előfizetésüket.

A helyzet kezelésében partnerként viselkednek a kiadók, amelyeket szintén kompenzálunk majd − modta Köő-Tóth. A MédiaLog a kiadókkal közösen előfizető-megtartó akcióba kezd annak érdekében , hogy a terjesztési nehézségek miatt kialakult bizalomvesztés ne vezessen lemondásokhoz.

 

Médialog-adatok (millió forint)

20102011*
Bevétel7 925,07 690,0
Adózás előtti eredmény10,5120,0
EBITDA150,0246,0
* várható
Forrás: cégközlés