BUX
38228

Kemény évük volt a kábeltévéknek

Az előfizetéses HBO és a Story-csatornák kivételével szinte minden nagyobb tévéadó veszteséges volt. A Hír TV és az AMC Networks éve volt a legrosszabb.

Szabó Dániel, 2017. június 29. csütörtök, 15:17

Jó évet zárt 2016-ban a magyarországi HBO Holding, amelynek árbevétele elérte a 14 milliárd forintot bevétele pedig a 12,5 milliárd forintot. Ez közel két és félszer jobb eredmény, mint az előző évi 6 milliárd forintos veszteséget. A cég nem fizetett osztalékot.

Nem volt jó éve viszont az AMC Networksnek, amelyhez a névadó csatorna mellett hozzátartozik a Sport1 és a Sport2, a CBS Reality, vagy éppan a Spektrum csatornái. A cég beszámolója szerint az előző évben 18 milliárdot forintot meghaladó árbevétel mellett 2,4 milliárdos eredményt értek el.

Az eredménykimutatás alapján a leginkább a külső szolgáltatások mintegy 10 milliárd forintos igénybevétele és a 3,3 milliárdos értékcsökkenés terhelte meg a leginkább a csoport költségvetését.

Nagyobb kábelcsatornák néhány cégadata (millió forintban)CégnévÁrbevétel (2015)Árbevétel (2016)Üzemi eredmény (2015)Üzemi eredmény (2016)Adózott eredmény (2015)Adózott eredmény (2016)HBO Holding Zrt.14 026,913 100,2-9 597,912 551,1-5 980,912 541,9AMC Networks Kft.18 213,418 145,53 103,51 121,41 028,8-2 438,2Atv Zrt.1 600,12 234,8-374,132,3-358,047,8Hír Tv Zrt.4 0352 694,4183,3-767,3188,1-770,8Echo Hungária Zrt.791,9893,6-178,2-84,9-180,5-86,9Digital Media and Communications Zrt.2 809,52 418,8236,6580,9196,9545,9Euronews Hungary Kft.442,1446,720,821,317,416,9
Forrás: IM Céginformációs Szolgálat

A két hírcsatorna, az ATV és a Hír TV Zrt.-k közül előbbinek volt sikeresebb éve, mely a két évvel ezelőtti 358 milliós veszteségről 47,8 millió forintos eredményt ért el. Az árbevétele is majd' 40 százalékkal nőtt. Simicska Lajos tévécsatornája viszont komolyan rontott az előző évhez képest: 4 milliárd forintról 2,7 milliárdra esett vissza az árbevétele egy év alatt. A 2015-ös pozitív eredmény után tavaly 770,8 millió forint veszteséget termelt. A kormány kegyeiből kiesett vállalkozó többi médiaérdekeltsége is hasonlóan rosszul teljesített.

A tavaly decemberben Mészáros Lőrinc érdekeltségébe került Echo tévé anyacége ugyan veszteséges maradt, de az 180,5 millióról forintról és 86,9 millióra csökkent. A hírcsatorna árbevétele emellett 100 millió forintot meghaladó mértékben nőtt. A negyedik hazai hírcsatorna, az Euronews Hungary kft. forgalma mindössze 4 millió forinttal haladta meg az előző évit, 446,7 millió forintot tett ki, nyeresége pedig 16,9 millió forint volt, osztalékot a francia anyacég nem vett fel.

A Story 4 és 5, valamint a Galaxy csatornák tulajdonosa, a Sanoma Média tévés portfólióját átvevő Digital Media and Communications árbevétele tavaly visszaesett az egy évvel korábbi 2,8 milliárdról 2,4 milliárd forintra. Adózott eredménye viszont több mint fél milliárd forintra nőtt a korább közel 200 millió forintról. A cég 450 millió forintnyi osztalékot is fizetett a kiegészítő melléklete szerint.