BUX
38657

Ki nem találná, mit gyártatnak Matolcsyék!

Húszrészes, egyenként egyperces animációs kisfilmsorozatot készíttet a Magyar Nemzeti Bank. A társadalmi célú reklámként vetítendő tv-spotok várhatóan a devizahitelek elszámolási szabályait magyarázzák majd az embereknek.

Napi.hu, 2015. január 30. péntek, 15:36

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) társadalmi célú hirdetésként (TCR) vetíthető animációs kisfilmsorozatot gyártat. A jegybank közbeszerzési kiírása szerint egy 20 részes, egyenként 60 másodperces tv-spot (TCR), animációs kisfilm elkészítésére keres - a kreatív tervezéstől az utómunkáig - vállalkozót. A beszerzést saját forrásból finanszírozza. Hogy miért és milyen témában készül az animáció, nem tudtuk meg az MNB-től, a január elején írásban feltett kérdéseinkre a jegybank nem válaszolt.

Várhatóan a devizahitelek elszámolásával és a forintosítással kapcsolatos információkat fogja társadalmi célú reklámként vetíteni az MNB. (A lakosság széles körű tájékoztatását igénylő téma még az új tízezer forintos bankjegy bevezetése is, de ennek médiakampánya már tavaly év végén elindult.) A devizahitelek elszámolásának részletszabályairól a törvény elfogadása után négy rendeletet alkotott a jegybank, s korábbi közleménye szerint a rendeletek kihirdetését követően intenzív tájékoztatási kampányba kezd mind a fogyasztók, mind a pénzügyi intézmények irányába.

Sietni kell

A közbeszerzési felhívásból kiderül, hogy az ügynökségek, animációs műhelyek február 16-án, reggel 9 óráig tehetnek ajánlatot. A nyertest várhatóan még február végén kiválasztják, mert a cégnek már a szerződéskötést követő nap munkába kell állnia, s azt március 31-ig be is kell fejeznie. Az MNB előleget nem fizet.

Azok a cégek pályázhatnak, amelyek nettó árbevétele az előző üzleti évben elérte a 30 millió forintot, a tv-spotok, TCR-gyártásból származó bevétele pedig a 20 milliót. Referenciaként legalább hat, egyenként egyperces tv-spot és/vagy TCR gyártását kell tudni bemutatni.

Nyolcvanmilliót szétosztottak

Az MNB január közepén jelentette be, hogy az elszámolási törvénnyel kapcsolatos fogyasztóvédelmi tájékoztatásra 17 nonprofit szervezet között 80 millió forint támogatást osztott szét. A nyertes projektek révén többek közt ügyfél-tájékoztató pontok jönnek létre több helyen vidéken és Budapesten. A Dunántúlon és a Dunától keletre 16-16 településen és vonzáskörzetében jelennek meg hasznos információk regionális és helyi rádiók, televíziók, illetve újságok híradásainak köszönhetően - írta az MNB közleményében. A civil szervezetek személyes találkozókat, előadásokat is szerveznek az elszámolási törvényről.

Elfogyott a 6 milliárd?

A jegybank 2014. január végén nettó 6 milliárd forint keretösszegben az I.M.G. Inter Media Group Kft.-vel kötött szerződést az MNB az évi általános kommunikációs feladatainak és a Növekedési hitelprogramja (NHP) kommunikációs feladatainak (médiavásárlás, kreatív tervezés, kivitelezés, gyártás, pr és rendezvényszervezés, ügynökségi szolgáltatások) ellátására. A cég egyedül indult a feladat ellátására kiírt közbeszerzésen; a kiírásban még az állt, hogy a nyertessel kötendő szerződés 2014. december 31-ig lesz hatályos.