BUX
38228

Kiderült: erre vágyik tízből hét magyar

Az online vásárlásnál a legfontosabb ösztönző a házhoz szállítás ingyenessége - állapította meg a GfK Digital Connected Consumer kutatása.

Domokos László, 2017. szeptember 21. csütörtök, 15:56

A fogyasztók 72 százaléka állítja azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe.

Az elmúlt egy évben az online vásárolt árucikkek listáját a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek vezetik. Ezeket az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesítette a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez - sorrendben - személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, valamint csomagautomaták révén jutottak hozzá.

Budapesten az online vásárolt árucikkek több mint negyede személyes átvétellel az üzletben (click&collect) jut el a fogyasztókhoz. Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ér el.

A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újító típusú vásárlók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat, majd kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához - véli Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője.

Címlapkép forrása: Pixabay.com.