BUX
38574

Kiderült, honnan érkeznek majd az M3-as metró sínjei

Az indiai Tata francia leányvállalata szállíthatja a síneket az M3 metró felújításához, az eredetileg becsült ár alig több, mint egyharmadáért. A másik ajánlattevő, az osztrák Voestalpine ajánlata érvénytelen lett.

Németh Géza, 2016. június 15. szerda, 15:47

A Budapesti Közlekedési Zrt. nyílt tenderének eredménye a szerdai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg. A 34 kilométernyi (plusz 15 százalék) sínt a Tata Steel France Rail SAS szállíthatja, az eredetileg becsült nettó 1 milliárd 188 millió forint helyett nettó 467 millió forintért. Így a beszerzés unión belüli szállításnak minősül. Egy sínszál hossza nem lehet rövidebb 108 méternél.

A felek a szerződést május 31-én megkötötték. A finanszírozás az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP) történik. Az osztrák Voestalpine Schienen GmbH. ajánlata azért lett érvénytelen, mivel nem felet meg az előírt formai követelményeknek.